אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שווים את הכסף

שווים את הכסף

AON עשתה עסקת חסות מאוד משתלמת עם מנצ'סטר יונייטד

04.06.2009, 10:34 | אוריאל דסקל

חבר טוב, אוהד שרוף של מנצ'סטר יונייטד (אף אחד לא מושלם) התקשר אליי אתמול בערב. הוא רצה לדעת יותר פרטים על חברת AON, שתעניק מעונת 2010/2011 חסות ראשית לקבוצה שהוא אוהב. "מי אלה?" "מה הם עושים? "מאיזה תחום הם?!" "הם לא כמו AIG, נכון?" "יש להם כסף כן?". הסברתי לו מה שאני יודע על החברה - לא הרבה יותר ממנו - והוא נרגע. "AON האלה, הם סבבה", סיכם.

האוהד שדיבר איתי הוא איש שפוי יחסית - עם עבודה טובה ולא מעט כסף. לאחרונה הוציא מכיסו כ-10 אלף שקל כדי להיות בגמר ליגת האלופות ברומא ולראות את הקבוצה שלו מפסידה לברצלונה. הוא, כמו רבים מאיתנו, לא הכיר את AON. לא את החברה, לא את המותג ולא את מה שהם עושים. אבל עכשיו, פחות מ-24 שעות אחרי שחתמו בחברה על חוזה חסות שיא עם מנצ'סטר יונייטד, כמעט כל אוהד מנצ'סטר יונייטד בעולם - ויש כ-330 מיליון כאלה - מכיר את השם. ולא רק שהוא מכיר את השם הוא גם אוהב אותו. אחרי הכל, עם 20 מיליון ליש"ט בעונה, אפשר להביא את הכוכב הגדול הבא.

זה כנראה שווה 20 מיליון ליש"ט, כדי שכל ילד בעולם יכיר את המותג שלך.

טוני אלן, מייעץ מותג בחברת פורצ'ן סטריט הלונדונית, כתב ב"טיימס" ש"מדובר בהסכם טוב מאוד עבור AON. ולא רק בגלל כמות האוהדים של היונייטד. מיליארדים צופים במשחקי הפרמיירליג ברחבי העולם ויכירו את השם AON בקרוב. מדובר בחשיפה אדירה".

80 מיליון ליש"ט בארבע שנים כדי להיות על החולצה של מנצ'סטר יונייטד זו חשיפה זולה יחסית. אם תנסו להשיג את אותה חשיפה בפרסום בלבד ברחבי העולם זה יעלה הרבה, הרבה, הרבה יותר מ-20 מיליון ליש"ט בשנה.

סופרמרקט בריטי ממוצע מוציא בשנה כ-10 מיליון ליש"ט בשנה על פרסום באנגליה בלבד.

עבור AON מדובר על הסכם שמכניס אותם לליגה אחרת. כבר לא מדובר בענקית ביטוח משיקגו אלא כבר בענקית ביטוח עולמית, שתזכה לחשיפה אדירה באסיה - שם יש כ-190 מיליון אוהדי יונייטד. זה כאמור שווה את הכסף הגדול.

תגיות