אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקמעונאיות בארה"ב רשמו ירידה במכירות חודש מאי צילום: בלומברג

הקמעונאיות בארה"ב רשמו ירידה במכירות חודש מאי

הרשתות חוו ירידה של 4.6% - מתחת לציפיות; המזון והרפואה הפגינו עצמה, ורשתות היוקרה ממשיכות להיחלש: סאקס נפלה ב-27% ואולד נייבי עלתה ב-3%

04.06.2009, 19:11 | סוכנויות הידיעות

הקמעונאיות בארה"ב דיווחו היום על ירידה במכירות בחנויות זהות, מתחת לציפיות המוקדמות, בצל העלייה באבטלה שמצמצמת את הצריכה הפרטית. רשתות היוקרה סופגות את הפגיעה הקשה ביותר, ואילו רשתות המזון הבסיסי ומוצרי הרפואה הבסיסית ממשיכות להפגין עוצמה.

וול מארט, הרשת הגדולה בעולם שמהווה 10% מהשוק בארה"ב, לא דיווחה על תוצאותיה במאי, כאשר בחודשים האחרונים היתה זו היא שבלטה מעל כולם. ככלל, המגמה בקרב הצרכנים היא של ערך מוסף גבוה ביחס למחיר. המכירות בחנויות זהות נפלו במאי ב-4.6% ביחס להערכות מוקדמות של 3% בלבד. נתון זה הינו משמעותי, מאחר שהוא משקף את הצריכה הפרטית, שמניעה את גלגלי הפעילות הכלכלית בארה"ב ומהווה 70% ממנה.

רשת אולד נייבי של גאפ דיווחה על עליה של 3% בהשוואה לנפילה של 25% במאי אשתקד. החברה פועלת להיפוך מגמה במכירותיה, ומתמקדת בערך מוסף ביחס למחיר. עם זאת, מכירותיה של החברה האם, גאפ, נפלו ב-6% - מתחת לציפיות.

המוכרים הטובים ביותר היו חנויות הרפואה, רשתות מוצרי התינוקות והמזון, בעוד שההלבשה וחנויות הבית הפגינו חולשה. רשתות היוקרה ממשיכות לחוות קשיים, כאשר סאקס לדוגמא, רשמה ירידה של כ-27%.

תגיות