אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסינים בכלל לא בטוחים שהם רוצים את ההאמר בסביבתם צילום: בלומברג

הסינים בכלל לא בטוחים שהם רוצים את ההאמר בסביבתם

אנליסטים סינים מעריכים, כי הרצון של הממשל הסיני לעודד יצור כלי רכב ידידותיים יותר לסביבה ולצמצם את מספר יצרני הרכב, עשוי להכשיל את העסקה בין ג'נרל מוטורס לטנג-ג'ונג

05.06.2009, 11:19 | רחל בית-אריה, בייג'ינג

העסקה בין ג'נרל מוטורס לחברה הסינית טנג-ג'ונג, עליה פורסם השבוע ובמסגרתה יימכר המותג האמר לחברה הסינית, עלולה שלא לקבל את אישור הרגולטור בסין. כך אמרו כמה אנליסטים לסוכנות בלומברג.

העסקה הקשורה במותג רכבי השטח זוללי הדלק והמזהמים עומדת בניגוד לכוונות של הממשל הסיני לפתח תעשיית רכב נקייה ויעילה באנרגיה. הרכישה של האמר וכניסה של טנג-ג'ונג - חברה העוסקת בייצור ציוד הנדסי כבד - לתעשיית הרכב, עומדת גם בניגוד לשאיפות הממשלה לצמצם את מספר השחקנים בשוק הסיני ולהביא למיזוגים בין חברות.

"שחקן חדש בתעשיית הרכב הוא לא משהו שהם (הממשלה) רוצים לראות", אמר לבלומברג צ'יף צ'איקין, מנהל חברת השקעות בשנגחאי. "לא סביר שהעסקה תאושר" הוסיף צ'איקין. ג'אנג גונאן, אנליסט בחברת ההשקעות גואוטאי ג'ונאן בבייג'ינג אמר אף הוא, כי יהיה קשה להשיג אישור לעסקה. לדעתו, טנג-ג'ונג תצטרך להראות שביכולתה להפוך את האמר ליחידה רווחית כדי לקבל אישור כזה. החברה תצטרך להשיג אישור של שני גופים ממשלתיים שונים, כדי להוציא את העסקה לפועל.

גם העיתון "שנגחאי סקיוריטיס", שבשליטת המדינה, כתב כי לא סביר שאישור כזה יתקבל, כיוון שסין מעודדת חברות מקומיות לקנות יצרניות חלפים זרות ולא יצרניות רכב.

בינתיים, המגזין הכלכלי צאיג'ינג חשף פרטים ראשונים על טנג-ג'ונג האלמונית. המגזין מצטט מקור במחוז סצ'ואן שאומר, כי החברה נמצאת בבעלותו של איל הון מקומי שעוסק בעיקר בכימיקלים. הרכישה מפתיעה במיוחד, לאור העובדה כי החברה, שאין לה עבר בתעשיית הרכב, הביסה במכרז על האמר את טאטא מוטורס ההודית.

תגיות