אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיסני מגבירה ההשקעה במשחקי וידאו צילום: בלומברג

דיסני מגבירה ההשקעה במשחקי וידאו

החברה מרחיבה את מאמצי הפיתוח הפנימיים, ומחפשת אחר חברות לרכישה. שוק משחקי הווידאו בארה"ב גדול יותר משוק מכירת כרטיסי הקולנוע

06.06.2009, 08:30 | סוכנויות הידיעות

דיסני מתכננת להגדיל את ההשקעה במשחקי וידאו, כדי להגדיל את ההכנסות ממותגי הסרטים שלה. החברה, הבעלים של אולפן האנימציה המצליח פיקסאר, הגדילה את תקציב פיתוח המשחקים שלה ביותר מ-10 אחוז, שכרה מפתחים חדשים ומחפשת חברות בתחום כדי לרכוש אותן. 

שוק משחקי הווידאו בארה"ב גדול יותר משוק מכירת כרטיסי הקולנוע, מה שהופך אותו לנחשק במיוחד בקרב מקבלי ההחלטות בהוליווד. ב-2008 גדל השוק ב-26% ל-11 מיליארד דולר, לעומת 9.63 מיליארד דולר, הכנסות ממכירת כרטיסים. חלק לא מובטל ממשחקי הווידאו מבוסס על מותגים מוכרים, דוגמת סרטי קולנוע.

האחראי על החטיבה בדיסני, גרהאם הופר, אמר כי החברה משקיעה במותגים שיש להם פוטנציאל להיות רווחים גם במצב הכלכלי הנוכחי. עד עתה נהגה דיסני להפיק משחקים המבוססים על משחקיה בעיקר בעזרת חברות חיצוניות, וכעת היא מקווה להשאיר את מרבית הפיתוח, ונתח גדול יותר מההכנסות, בתוך החברה. הרוווחים שלנו יהיו גדולים יותר, אמר הופר, אם נטפל בעצמנו בפיתוח ובהפצה. החברה מתכננת להשקיע יותר מאמצים בפיתוח ל-Wii, לאור ההצלחה של קונסולת המשחקים, ביחס למתחרות פלייסטיישן ו-XBOX.  

תגיות