אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי - תוכנית: המדינה תממן שכר עובדים חדשים בהייטק צילום: אוראל כהן

בלעדי - תוכנית: המדינה תממן שכר עובדים חדשים בהייטק

מנכ"ל מוטורולה מגבש עם משרד התמ"ת תוכנית לעידוד תעסוקה בהייטק. העלות למדינה: כ־20 מיליון שקל בשנה

07.06.2009, 07:10 | נעמה סיקולר ומאיר אורבך

יוזמה נוספת לבלימת זרם הפיטורים: מנכ"ל מוטורולה ישראל אלישע ינאי מקדם בשיתוף משרד התמ"ת תוכנית לקידום תעסוקה במקצועות ההייטק. ל"כלכליסט" נודע שינאי, שנפגש לאחרונה עם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, הציע לו להקים עתודה אקדמית למקצועות ההייטק. שר התמ"ת, שתומך עקרונית בהצעה, נתן את ברכתו להכנת מתווה לתוכנית כזו והיא תוצג בפניו בימים הקרובים.

לפי התוכנית יגייס איגוד חברות האלקטרוניקה בהתאחדות התעשיינים חברות מתחום ההייטק שיסכימו לקלוט לשורותיהן עובדים שזה עתה סיימו את לימודיהם האקדמיים בתחומי ההנדסה, התוכנה והאלקטרוניקה. הבוגרים יוכשרו בחברות הקולטות לסטאז' של שנה, ובסיומו ייקלטו מקצתם לעבודה סדירה אצל אותו מעסיק (אם כי ללא התחייבות מוקדמת). מי שיישא בעלויות שכרם של המתמחים הוא משרד התמ"ת באמצעות כספים שיוקצו לשם כך - ככל הנראה יהיה מדובר בשכר מינימום או בשכר השקול לגובה דמי אבטלה שהיו מקבלים אותם המתמחים אילו חתמו בלשכות התעסוקה. התוכנית אמורה לכלול כ־5,000 בוגרים צעירים ולעלות למדינה לפחות 20 מיליון שקל בשנה.

"בימים אלה אנחנו בודקים עם כל חברות ההייטק הגדולות במשק אם יש נכונות להיכנס לתוכנית כזו", אמר ינאי ל"כלכליסט". "הרעיון הוא לשלם דמי עבודה במקום דמי אבטלה לאוכלוסייה הצעירה, שאילו תשתחרר היום לשוק ולא תמצא עבודה עשויה להיעלם ולהתרחק מעיסוק במקצועות ההייטק - וזה יהיה הרסני. לקח לנו שנים רבות להביא את הנוער להייטק, ולא היינו רוצים לשדר לאנשים מסר: אל תלמדו מקצועות טכניים". לדברי ינאי, "בימים האחרונים נשלח מכתב לכל חברות ההייטק הגדולות והבינוניות, בהן יבמ ואינטל, ובינתיים שיעורי ההיענות גבוהים. בקרוב נסיים לבצע את סקר הנכונות המקדים ונגיש לשר התמ"ת את מסקנותיו בתוספת תוכנית הפעלה מוצעת למסלולים שעליהם אנחנו מדברים".

מחברת אינטל נמסר: "החברה תקבל בברכה כל יוזמה שכזו". ממשרד התמ"ת נמסר כי שר התמ"ת אכן נתן את ברכתו להכנת התוכנית והיא תיבחן על ידי צוות המשרד ברגע שתוגש לו.

תגיות