אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גזרת הסמארטפונים מתחממת: אפל מנסה לאגף את המתחרים מלמטה צילום: cc-by-StrebKR, בלומברג

גזרת הסמארטפונים מתחממת: אפל מנסה לאגף את המתחרים מלמטה

למרות המהומה, באייפון החדש אין חידוש טכנולוגי של ממש, אבל הוזלת הדגם הקודם של האייפון ל-99 דולר בלבד והשקת ה-Palm Pre מעוררות מחדש את שוק הסמארטפונים

09.06.2009, 15:21 | דורה קישינבסקי
אייפון 3GS הושק אתמול (ב') בכנס המפתחים של אפל בקליפורניה, והוא נתפס על ידי חובבי אפל כשדרוג משמח. אבל למעשה, אין בו חידוש מהפכני של ממש. ההכרזה המעניינת ביותר באירוע עסקה דווקא בדגם הקודם, אייפון 3G, שימשיך להימכר לצד הדגם החדש אך במחיר נמוך משמעותית - 99 דולר. בכך, כפי שמכריז היום בלוג הטכנולוגיה טקראנץ', אפל מחזרת אחרי אוכלוסיות חדשות ומאגפת מלמטה את מתחריה, ובעיקר את Pre, הסמארטפון החדש מבית פאלם.

Pre אינו הטלפון הראשון שמנסה להתחרות באייפון במגרש הבית שלו: העיצוב, הממשק והסקס-אפיל הכללי. גם מכשיר HTC G1, עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, ניסה לעשות זאת. אך בשונה מ-HTC, ה-Pre ככל הנראה, גם מצליח. שני בלוגי הגאדג'טים המובילים, גיזמודו ואנגאדג'ט, הגדירו אותו "מדהים" והתלהבו הן מהעיצוב החיצוני שלו והן ממערכת ההפעלה.

מימין: אייפון, Palm Pre ובלקברי , צילום: cc-by-StrebKR, בלומברג מימין: אייפון, Palm Pre ובלקברי | צילום: cc-by-StrebKR, בלומברג מימין: אייפון, Palm Pre ובלקברי , צילום: cc-by-StrebKR, בלומברג

המקלדת הנשלפת הנוחה של ה-Pre הופכת אותו לחלופה מעניינת גם למלך השני של שוק הסמארטפונים - בלקברי של RIM. בתחום ההפעלה של כמה יישומים במקביל, פאלם מנצחת את שני המתחרים הוותיקים שלו, וממשק ריבוי-המשימות הידידותי שלו, שמציג את כל התוכנות הפועלות כ"כרטיסיות" זו לצד זו, מייצג את עתיד השימוש בסמארטפונים.

התחרות עדיין רחוקה מישראל

אך בעולם האמיתי, צריך יותר מכך כדי להפוך ללהיט. פאלם אמנם השקיעה מאמצים רבים בפיתוח הטלפון שלה, שלפי אנגאדג'ט "עשוי לקבוע את גורלה של החברה שנחשבת על ידי רבים למבשרת עידן הטלפון הכל-יכול", אך נראה כי נתקעה בתהליך הייצור או ההפצה. בתום סוף השבוע הראשון של ה-Pre בשוק, האנליסטים של פייפר ג'פרי מכריזים שההיענות "סולידית", ומעריכים שנמכרו 50,000 יחידות. לא יכלו להימכר יותר, משום שמלאי המכשירים בחנויות היה זעיר. לפי האנליסטים, פאלם סובלת ממגבלות טכניות או תקציביות וכנראה מתכננת להוציא את המכשירים לשוק בהדרגה.

המשמעות היא שלמרות ההייפ והביקורות המעולות, הסמארטפון החדש יתקשה להוות מתחרה רציני בחנויות למותג חזק כמו האייפון. גם לקוחות שיחפש חלופה זולה לאייפון היקר, יעדיפו לקנות את האייפון מהדור הקודם ב-99 דולר, ויוותרו על ה-Pre, שמחירו 200 דולר.

הלקוחות הישראלים רחוקים מהתחרות בחזית שוק הסמארטפונים. אמנם לא מעט ישראלים מחזיקים במכשיר אייפון (מספרם הוערך ב-20,000), אך אין יבוא רשמי שלו לארץ, וכל אותם מכשירים יובאו עצמאית. באירוע ההשקה של אייפון 3GS הבטיחה אפל שהוא יגיע במהירות ל-80 הארצות שאייפון נמכר בהן - אך לא אמרה דבר לגבי התרחבות למדינות חדשות, כולל ישראל.

חברת איי דיגיטל, נציגת אפל בישראל, מנסה לנחם את הלקוחות בכך שמערכת ההפעלה החדשה לאייפון תגיע לראשונה גם בגרסה עברית, כך שמשתמשים ישראלים כבר לא יצטרכו להשתמש בפתרונות עבריים לא-רשמיים שדורשים פריצה של הגנות התוכנה של המכשיר. אך אפל עוד לא אומרת דבר על יבוא לישראל. את ה-Pre לעומת זאת נראה כאן - בקרוב תתחיל רשת פלאפון לשווק אותו ללקוחותיה.

תגיות