אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צניחה בפרסום בארה"ב: ירד ב-12% ברבעון הראשון צילום: עידן איצקוביץ

צניחה בפרסום בארה"ב: ירד ב-12% ברבעון הראשון

תקציבי הפרסום בארצות הברית הסתכמו ב-27.9 מליארד דולר בלבד. בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי הפרסום בארה"ב ב־7.9%

10.06.2009, 09:42 | חגי לוי

תקציבי הפרסום בארצות הברית הצטמקו ברבעון הראשון של 2009 ב־12% לעומת הרבעון הראשון של 2008, והסתכמו ב־27.9 מיליארד דולר. כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר נילסן. מדובר בירידה הרבעונית החדה ביותר מאז 2002 ובהחרפה של המשבר: בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי הפרסום בארה"ב ב־7.9%.

המחקר של נילסן בוחן את הוצאות הפרסום במדיות השונות ולפי ענפי המפרסמים. מהנתונים עולה שבכל 19 סוגי המדיה נרשמה ירידה בהוצאות הפרסום, כאשר בטלוויזיה נרשמה ירידה של עד 16.6%, בהתאם לסוג השידורים. הפרסום בשילוט חוצות ירד ב־10.7%, הפרסום ברדיו הארצי ירד ב־12.6%, ואפילו הפרסום באינטרנט - שהיה בשנים האחרונות מנוע הצמיחה של ענף הפרסום - הצטמק ב־3.4%.

ואילו מפרסמים חתכו תקציבים? בקרב עשר הקטגוריות שאחראיות למרב הוצאות הפרסום בארה"ב, שהסתכמו ברבעון הראשון של 2008 בכמעט 10 מיליארד דולר, נרשמה ירידה של 10.3% בהוצאות הפרסום ב־2009. הקטגוריה שנפגעה במיוחד היא ענף הרכב, עם ירידה של 27.7%.

תגיות