אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שאלה של מחיר: אתנול - דלק העתיד? צילום: בלומברג

שאלה של מחיר: אתנול - דלק העתיד?

האתנול נחשב לדלק ירוק משום שתהליך הייצור שלו מזהם פחות, אבל הוא תלוי בשטחים חקלאיים להפקתו - מה שגורם להתייקרות המזון בעולם. הטכנולוגיה של HCL פותרת את הבעיה הזו

10.06.2009, 15:04 | אסף גלעד

אתנול, המופק מסוכר ומגידולים חקלאיים כגון תירס, משמש תחליף בנזין במדינות רבות בעולם, בהן ארצות הברית, ברזיל, סין והודו. בארה"ב עולה היקף ייצור האתנול משנה לשנה, וב־2008 הוא הגיע ל־9 מיליארד גלונים.  

האיש שמאחורי HCL סטארטאפיסט בן 90 מפתח את הדלק של המאה ה-21 פרופ' אברהם בניאל, האיש שהמציא את כיל, יוצא להציל את כדור הארץ: לאחר 72 שנות ניסיון מקצועי ופטנט מגרמניה הנאצית, בניאל מצא את הנוסחה להפוך את הזבל שלנו לדלק זול ונקי אסף גלעד, 9 תגובותלכתבה המלאה

אתנול נחשב לדלק ירוק משום שבתהליך ייצורו נפלטים פחות גזים רעילים לאטמוספירה. עם זאת לשימוש באתנול יש חסרונות: שריפתו מזהמת את האטמוספירה בדיוק כמו שריפת בנזין, ותכולת האנרגיה שלו נמוכה מזו של בנזין, ולכן נדרש שימוש ביותר דלק. נוסף על כך, השימוש בשטחים חקלאיים לגידולים לצורך הפקת אתנול הוא בין האחראים

לעלייית מחירי המזון בעולם. חברות העוסקות בהפקת אתנול גם רגישות לעליות במחירי הסוכר והתירס, ולאחרונה כמה חברות אתנול גדולות בארה"ב פשטו את הרגל.

הטכנולוגיה של HCL שייכת לדור הבא של יצרני האתנול, שאינו מסתמך על גידולים חקלאיים אלא על חומרים אורגניים כגון עץ, נייר או עשב - דבר שיהפוך את האתנול לאנרגיה זולה במיוחד להפקה. עד כה סומן כמוביל התחום הסטארט־אפ האמריקאי Coskata, שמייצר אתנול בתהליך יקר שבו חיידקים ואנזימים מפרקים זבל אורגני. לדברי מומחים בענף, השימוש של HCL הישראלית בחומצת מלח יוזיל את התהליך ויהפוך אותו למסחרי ומשתלם.

תגיות