אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: המדינה הגדילה הסבסוד לממירי הטלוויזיה החינמית צילום: אלכס קולומויסקי

בלעדי: המדינה הגדילה הסבסוד לממירי הטלוויזיה החינמית

הסבסוד, בהיקף כולל של 30-40 מיליון שקל, יינתן למשקי בית משני העשירונים התחתונים. עוד לא הוחלט אם ההנחה תינתן באמצעות שובר או כהחזר לזכאים שירכשו את הממיר במחיר מלא

11.06.2009, 09:17 | אמיר טייג

המדינה תעניק סבסוד של 30-40 מיליון שקל למימון רכישת ממירים לטלוויזיה הדיגיטלית (DTT). כך נודע ל"כלכליסט". הסבסוד יינתן למשקי בית משני העשירונים התחתונים, ויאפשר להם לרכוש את הממיר, שמחירו כ-400 שקל, תמורת 200 שקל בלבד. היקף הסבסוד שהוקצה יאפשר לכ-150-200 אלף משקי בית מעוטי יכולת לרכוש ממיר במחיר מופחת. ההערכות הן כי 450 אלף משקי בית בישראל אינם מחוברים לאף אחת מחברות הטלוויזיה הרב-ערוציות, HOT או yes. רבים ממשקי בית אלו משתייכים לעשירונים התחתונים.

בשלב הנוכחי עדיין לא הוחלט כיצד להעניק את ההנחה - באמצעות שובר הנחה שיקבל באופן יזום כל משק בית שעומד במבחן הכנסה אשר ייקבע על פי נתוני ביטוח לאומי, או כהחזר לזכאים שירכשו את הממיר במחיר מלא. על פי הערכות, רבים מהזכאים לסבסוד יהיו קשישים מעוטי יכולת. יש לציין כי עד כה תוכנן סבסוד של 10 מיליון שקל בלבד.

בימים אלו התחילה הרשות השנייה לבצע שידורי ניסיון באזור ירושלים ותל אביב, לקראת העלייה לאוויר הרשמית שמתוכננת בתחילת אוגוסט. מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, מסביר: "שידורי הניסיון נועדו לאפשר לספקים וליצרני הממירים לבצע בדיקות והתאמות לקראת ההשקה המסחרית". עוד אמר סמירה כי ההשקה המסחרית באוגוסט תלווה בקמפיין פרסומי הכולל את הערוצים המסחריים, וכן הקמת מרכז מידע לציבור.

הטלוויזיה החינמית מדירה בשנה האחרונה שינה מעיניהם של מנהלי HOT ו־yes. ההערכות האופטימיות שלהם הן שהרשת החדשה תגרום לנטישה של כ־8% מכלל מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. הערכות פסימיות נוקבות בשיעור גבוה יותר, של עד 17%. הרשת החדשה תאפשר קליטה של חמישה ערוצים תמורת תשלום חד־פעמי של מחיר הממיר: ערוץ 1, 2, 10, 99 ו־33.

HOT ו־yes מקדימות תרופה למכה וזה שנה משווקות חבילות אטרקטיביות הכוללות התחייבות לשנתיים. עם זאת, HOT עתידה להיפגע בצורה קשה יותר מ־yes. לחברת הכבלים כ־190 אלף לקוחות אנלוגיים, שלאורך השנים בחרו שלא לשדרג את החבילה לדיגיטלי בשל שיקולי מחיר. לקוחות אלו הם קהל היעד הקלאסי לשירותי ה־DTT, לכן שם צפויה נטישה גבוהה. כל לקוחות yes הם לקוחות דיגיטליים.

תגיות