אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
BLU נכנס לסניפי מגה של ריבוע כחול

BLU נכנס לסניפי מגה של ריבוע כחול

בשוק משקאות האנרגיה ניטש קרב שיווקי בין שני המותגיםXL ו-BLU, שהושק לפני כחצי שנה על ידי חברת בני פאוזי שמשום, שבעבר שיווקה את XL בישראל

15.06.2009, 10:10 | גלי ברגר

המלחמה בתחום משקאות האנרגיה מגיעה גם לרשתות השיווק: רבוע כחול תתחיל לשווק את BLU בסניפי מגה בעיר, מגה בול ומגה. כך נודע ל"כלכליסט". כיום משווקת רבוע כחול את המותג XL ואת רד בול. בשוק משקאות האנרגיה ניטש קרב שיווקי בין שני המותגיםXL ובלו, שהושק לפני כחצי שנה על ידי חברת בני פאוזי שמשום, שבעבר שיווקה את XL בישראל. XL משווק כיום על ידי החברה־האם שיושבת בפולין, שהמפיץ שלה בישראל הוא סידס. שוק משקאות האנרגיה מגלגל כ־270–300 מיליון שקל בשנה. צינורות ההפצה העיקריים בו הם ברים, שאחראים לפי הערכות לכ־25% מהמכירות, ופיצוציות וחנויות נוחות, שאחראיות לכ־40% מהמכירות. ענאן שמשום, מנכ"ל בני פאוזי, אמר בעבר ל"כלכליסט" שרשתות השיווק לא קרובות למיצוי הפוטנציאל שלהן מבחינת משקאות האנרגיה.

מאז החדרת BLU הגיע המשקה לנתח שוק של כ־30%. XL שומר על נתח שוק של כ־50%. הסובל העיקרי מהתחרות הוא המותג הבינלאומי רד בול.

תגיות