אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח נציב תלונות הציבור לשנת 2008: עלייה של 8.5% במספר התלונות צילום: חיים הורנשטיין

דו"ח נציב תלונות הציבור לשנת 2008: עלייה של 8.5% במספר התלונות

מהדו"ח עולה כי בשנת 2008 הוגשו יותר מ-10,500 תלונות. במקום הראשון במספר התלונות שהתבררו כמוצדקות נמצא המוסד לביטוח לאומי, עם 176 תלונות מוצדקות. במקום השני נמצאת משטרת ישראל, עם 111 תלונות מוצדקות

17.06.2009, 11:00 | שאול אמסטרדמסקי

בשנת 2008 חלה עלייה של 8.5% במספר התלונות שהוגשו לנציב תלונות הציבור לעומת השנה הקודמת. סה"כ הוגשו במהלך השנה שעברה יותר מ-10,500 תלונות. כך עולה מן הדו"ח השנתי של נציב תלונות הציבור שפרסם היום (ד') מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשראוס.

עוד עולה מן הדו"ח כי במקום הראשון במספר התלונות שהתבררו כמוצדקות נמצא המוסד לביטוח לאומי, עם 176 תלונות מוצדקות. במקום השני נמצאת משטרת ישראל, עם 111 תלונות מוצדקות.

גם הרשויות המקומיות מככבות בראש טבלת הגופים נגדם מתלוננים התושבים. נגד עיריית באר שבע הוגשו 26 תלונות שנמצאו מוצדקות, ונגד עיריית תל אביב יפו הוגשו 22 תלונות שנמצאו מוצדקות.

במשרד מבקר המדינה אומרים כי כ-30% מהתלונות שהוגשו לנציב תלונות הציבור נמצאו כמוצדקות. בין הגופים ששיעור התלונות המוצדקות ביחס לתלונות שהוגשו נגדם היה גבוה מן הממוצע ניתן למצוא את חברת אגד (58% מן התלונות היו מוצדקות), משרד התחבורה (55%), חברת דואר ישראל (56%), רשות השידור (50%), רכבת ישראל (40%) וחברת החשמל (40%).

עוד נמסר ממשרד המבקר, כי המשרד מייחס חשיבות רבה להגנה על עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקום עבודתם ובשל כך התנכלו להם מעסיקיהם. על פי הנתונים בדו"ח, בשנת 2008 הוצאו על ידי משרד מבקר המדינה 8 צווי הגנה לחושפי שחיתויות, ומספר זהה של צווים הוצא מתחילת שנת 2009.

תגיות