אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מטה מאבק נגד הקמת נתב"ג 2 במגידו: "יפגע אנושות במרקם החיים הכפרי"  צילום: חיים הורנשטיין

מטה מאבק נגד הקמת נתב"ג 2 במגידו: "יפגע אנושות במרקם החיים הכפרי"

המועצה האזורית מגידו והחברה להגנת הטבע טוענים שהמלצת ועדת בודינגר להקים שדה תעופה בינלאומי במגידו התעלמה משיקולי סביבה, בריאות, אופי האזור והעדפת התושבים

15.06.2009, 15:37 | גלית שפיר

"הקמת נתב"ג 2 במגידו תפגע אנושות במרקם החיים הכפרי באזור". כך טענו היום (ב') במטה המאבק הציבורי נגד הקמת נתב"ג 2 במגידו. המטה כולל את המועצה האזורית מגידו, עמותת עמקים ומרחבים והחברה להגנת הטבע.

בעקבות הצפי להכפלת מספר הטסים מישראל וממנה מ-15 מיליון נוסעים לכ-30 מיליון בעוד 20 שנה החליטה ממשלת ישראל על הקמת שדה תעופה לאומי נוסף. ועדה מיוחדת בראשותו של מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במילואים הרצל בודינגר המליצה להקים את השדה במגידו, בלב עמק יזרעאל, אך יחד עם זאת הוועדה המליצה לבחון כמה חלופות נוספות: צקלג 2 ליד נתיבות, נבטים ליד ירוחם והחרבת נתב"ג במקום הנוכחי והקמת אי מלאכותי בים. הממשלה אישרה לפני כמה חודשים את המלצות הוועדה.

מטה המאבק טוען כי הקמת שדה תעופה בלב עמק יזרעאל היא בניגוד לתוכנית מיתאר ארצית, שמגדירה את האזור כמיועד לשימור וחיזוק הפן החקלאי. כמו כן נטען כי ועדת בודינגר לא ביצעה סקרים סביבתיים והתעלמה משיקולי סביבה, בריאות, אופי האזור והעדפת התושבים.

עוד טוענים במטה המאבק כי הקמת שדה תעופה בין לאומי תהפוך את עמק יזרעאל לאזור תעשייה ענק עם מערכות אדירות להסעת המונים, מרכזי קניות, תחנות דלק ומגה מלונות.

חנן ארז, ראש המועצה האזורית מגידו: "נתב"ג 2 יחסל את עתודות הקרקע החקלאיות, יביא לזיהום סביבתי באזור רגיש ויהרוס כליל את ענף התיירות הפורח המביא לעמק מאות אלפי ישראלים המבקשים ליהנות מאיכות חיים".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ל2 ו3
ל2 בכמה דברים אתה צודק ובכמה לא. 1)ראשית נכון מסכים איתך לא צריך להרוס את הטבע והנוף בעמק יזרעל. 2)לרגע אחד תחשוב לאחד שגר בשרון שזה חצי שעה מתל אביב ו5 שעות מאילת אני מדגיש 5 שעות לא 3 , אז לרגע אחד תחשוב הגיוני ותגיד אם באמת מהישו יסע לשדה תעופה הרחוק ממנו במאות קילומטרים ,תחשוב על הזמן שצריך לפני הטיסה 3 שעות זמן נסיעה 5 כמו זה 8 אחד שיש לו טיסה בשמונה בבוקר יוצא יום לפני זה נשמע הגיוני?!, תחשוב לבד כבר. ל-3: 1)מסכים איתך שאסור בתחלית האיסור לעשות שדה תעופה באזור הדרום כי הכל שטח צבעי וטעות קטנה של אימון שבטעות רק טעות לא הלך למקום נכון והוא פוגע בשדה שם אז מה יגיד העולם ושאר המדינה ?!, אז מקום טוב לדעתי !. מיד אחרי חדרה יש את כול הכפרים הערבים מיד האחרים לכיוון חיפה יש את כול בריכות הדגים לפנות אותם ותאמינו יש מספיק מקום לשדה תעופה נהדר מרווח מצוין שנמצא במקום מצוין וא'פחד לא יכול להתלונן!.
חסוי , השרון  |  06.07.09
4.
ל- 3 כנראה שאתה צריך להבין דבר או שניים בנוגע לפרופורציות
עשה סיבוב בעמק יזרעאל, ועכשיו סע לדרום. מסכים איתך שיש גם ישובים בנגב, אך אם השאלה היא להפריע חייהם של 10,000 תושבים לעומת הפרעת חייהם של 120,000 תושבים באזור עמק יזרעאל וסביבתה - אני (ומקווה שגם אחרים) אבחר בנזק המינימלי ביותר. שטחי אש של צהל? לא כל הנגב הוא שטח אש, וצה"ל יסתדר עם כמה דונמים פחות. ומה עם הקירבה של מנחת מגידו לבסיס רמת דוד? כדאי שגם אתה קצת תרענן זכרונך...
יזרעאלי  |  16.06.09
לכל התגובות