אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניסיון לגבש חזית אחידה להעלאת שווי שימוש לרכב צמוד צילום: מאיר פרטוש

ניסיון לגבש חזית אחידה להעלאת שווי שימוש לרכב צמוד

ל"כלכליסט" נודע שסמנכ"ל רשות המסים, בועז סופר, החתום על הרפורמה בענף הרכב, ייפגש מחר עם נציגי התעשיינים וההסתדרות, כדי להגיע להסכמה רחבה בדבר העלאת שווי השימוש לרכב צמוד

15.06.2009, 20:36 | ליאור גוטמן

סמנכ"ל רשות המסים, בועז סופר, החתום על רפורמת המיסוי בענף הרכב, ייפגש מחר (ג') עם נציגי התאחדות התעשיינים ועם נציגי ההסתדרות כדי להגיע להסכמה רחבה בדבר העלאת שווי השימוש לרכב צמוד. כך נודע ל"כלכליסט".

רפורמת המיסוי הירוק זה לא הקנס או הפרס, זה עצם הטלת המס כאשר מחברים את כל המסים המוטלים על כלי רכב, ניצבת ישראל במקום השני והלא ממש מכובד בקרב מדינות המערב אמנון אטד, תגובה אחתלכתבה המלאה

בין הנוכחים בפגישה ניתן למנות את רו"ח זאב חושינסקי, שמשמש כיועץ הכלכלי הצמוד של יו"ר ההסתדרות עופר עיני. יצוין שנוכחותו של חושינסקי נועדה למנוע מראש ביקורת על המהלך, לאור היחסים המעורערים בין האוצר להסתדרות בעקבות עסקת החבילה במשק.

הפגישה נקבעה לאור הביקורת הקשה שהוטחה באנשי רשות המסים בדבר הכוונה לבטל את מדרגות שווי השימוש לרכב צמוד שנהוגות כיום ולהמירן בשיטה ליניארית, כלומר אחוז קבוע ממחיר המכונית. המתווה החדש עלול לייקר משמעותית את אחזקת הרכב הצמוד: לדוגמה, עלות שווי השימוש לרכב צמוד מקבוצת שווי השימוש השנייה (טויוטה קורולה) עשויה להתייקר בעד כאלף שקלים לחודש. יצוין שבהודעה לעיתונות שיצאה אתמול מטעם התאחדות התעשיינים, נכתב שהכוונה להעלות את שווי השימוש לרכב צמוד נוגדת הסכמים קודמים בנושא.

"אין כוונה לפגוע בממוצע שווי השימוש"

"יש ניסיון של יבואני רכב ואנשי חברות הליסינג לשדר מצגת כאילו אנשי רשות המסים מתעמרים בבעלי מכוניות. אין לנו כוונה לפגוע בממוצע שווי השימוש שקיים היום והוויכוח הוא על השינוי ההתנהגותי של בעל רכב", מסביר סופר.

לדבריו, הפגישה עם אנשי ההסתדרות ואנשי התאחדות התעשיינים נועדה להגיע להסכמה בדבר הרפורמה בענף: "התוספת לקופת המדינה מהרפורמה, כ-400 מיליון שקל לשנה, אמורה להגיע ממכוניות שפליטת המזהמים שלהן גבוהה יחסית (כגון מכוניות יוקרה או רכבי כביש-שטח - ל"ג) ולא ממכוניות נפוצות יותר".

בהתייחסו לביקורת שהוטחה מצד גורמים בענף הרכב על תזמון הרפורמה האמורה, מסביר סופר שיש ניסיון להעלות את הנושא על סדר היום הציבורי, לרבות המלצה למהר ולקנות מכוניות שמא מחירן יתייקר. "ברור שאם מחירי כל המכוניות יעלו ב-20% זה יפגע בענף. בטווח המחירים בין 95 ל-130 אלף שקל, שם נמצאות רוב המכוניות שנמכרות בישראל, בחלק מהדגמים צפויה התייקרות ובחלק הוזלה, אולם שיעור המס שייכנס לקופת המדינה ממכוניות אלו צפוי להישאר ברמתו הנוכחית".

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
קודם תסדרו כך תהיה פרנסה ליד הבית לפני שאתם הופכים אותנו למובטלים
אני גר כ 35 ק"מ מהעבודה בעיר יקקרה לי למחיה תחבורה ציבורית אני צריך 2 אוטובסים במקום שזה יקח לי 40 דקות נסיעה זה יקח לי שעה וחצי (אוטובוס מאסף) ולא המפעל לא ידאג להסעה לבן אדם בודד שלא גר בסביבתו והמקרה. בעיר שלי אין עבודות מכובדות לאקדמיים כלל! אם יקחו לי את הרכב אני אקנה גג פיאט אונו שנת 1993 כי זה הכסף המזומן שיש לי (אבא לילד קטן ואשה מובטלת היות ויש ים במקומות עבודה חדשים באזורנו). אז לכל חיות הטרף / הקנאים תחשבו על מה אתם מדברים קודם.... לא כולם צעירים בני 26 רווקים שעושים טיולים לא פוסקים ברכב, יש גם עובדים רציניים ונשואים שמשתמשים ברכב 90% מהשימוש להגעה לעבודה וחזרה.
הייטקיסט , גליל  |  17.06.09
14.
חברים! אני קורא לכולם לעבור לעבוד "בשחור"
לא לשלם מיסים!!!!!!!! עדיף לי לנקות בתים של אנשים "בשחור" ולקבל דמי אבטלה מאשר להיות מהנדס בחברת הייטק. תפסיקו לקחת לנו את המעט שיש !!!!!! כל יום גזירות חדשות!!!! זה כבר נהיה כמו בימי הביניים... עוד מעט יתחילו להגיע אנשים לבתים, לפתוח מקררים ולגבות מס במקום מאלה שיש להם 2 עופות היותר במקפיא. נמאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאס כבר!!!!!!!! חברים, הגיע זמן להתארגן ולצאת נגד המוסדות הרקובים האלה שקוראים אותם: ממשלה\כנסת\בית משפט. לא יתכן שיש קונצזוס מוחלט בעם על כשל מערכות חמור ואף אחד לא עושה שום דבר! אנחנו כמו עדר כבשים שמובלים לשחיטה וכולם שותקים!
הפגנה! הפגנה! הפגנה! הפגנה!  |  16.06.09
12.
להעלות את לסווג את המקצועות בהם הרכב הוא הטבה לעומת אלה בהם הוא צורך
לא נכון לכלול את הרכבים שניתנים כהטבה לעובד ביחד עם הרכבים שמשמשים לעבודה כמו סוכני מכירות ובעלי מקצוע, אלה צריכים לקבל הנחה בשווי שימוש מכיוון שהרכב משמש בעיקר לעבודה (ניתן לבדוק לפי קילומטראז'), ומי שמשתמש ברכב על מנת להגיע ולחזור מהמשרד יכול לשלם יותר, כך גם נעודד שימוש בתחבורה ציבורית
משה  |  16.06.09
לכל התגובות