אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט תובעת 750 אלף דולר מקנדי בגין "הונאת קליקים"

מיקרוסופט תובעת 750 אלף דולר מקנדי בגין "הונאת קליקים"

לטענתה, תושב קנדה הפעיל מערכת המזייפת לחיצות של גולשים על פרסומות המופיעות במנועי החיפוש שלה. מיקרוסופט גובה תשלום מהמפרסמים לפי מספר ההקלקות - ובשל ההונאה תצטרך לפצות אותם

16.06.2009, 12:00 | דורה קישינבסקי

ענקית התוכנה מיקרוסופט, המפעילה את מנוע החיפוש בינג (לשעבר Live.com), הגישה אתמול (ב') תביעה אזרחית נגד הקנדי גורדון לאם ונגד שני בני משפחתו על "הונאת קליקים". לטענת החברה, לאם הפעיל מערכת מורכבת שזייפה לחיצות של גולשים על פרסומות במנועי החיפוש שלה. מכיוון שהמפרסמים במנוע משלמים למיקרוסופט על בסיס לחיצות, מיקרוסופט קיבלה יותר מ-1.5 מיליון דולר שלא כדין כתוצאה מפעילותו של לאם, ועתה היא תצטרך לפצות את המפרסמים שלה.

זוהי התביעה הראשונה שמגישה מיקרוסופט על הונאת קליקים, ותביעת-הענק הראשונה בתחום זה. הונאת קליקים מוגדרת כיצירת אשליה של היענות גולשים לפרסומות באינטרנט. תוצאת ההונאה היא שמפרסם מסוים משלם סכומי ענק למנוע החיפוש או לרשת הפרסום שבהם העלה את מודעותיו, ששייכים לרוב למיקרוסופט, גוגל או יאהו. אלה האחרונות אחראיות על פי החוזים שלהן עם המפרסמים למנוע את התופעה. מכון הניתוח ClickForensics מעריך ששביעית מהלחיצות על פרסומות ברשת הן מזויפות. ב-2006 הוגשה נגד גוגל תביעה ייצוגית על אי מניעת הונאת קליקים, ובהסדר הפשרה שילמה ענקית החיפוש 90 מיליון דולר.

טים קרנטון, היועץ המשפטי של מיקרוסופט, הסביר ל"ניו יורק טיימס" כי מטרת התביעה היא להבהיר לזייפני קליקים כמו גורדון לאם שלא מדובר במשחק. "אנחנו נמצא אותך ונכריח אותך לתת דין וחשבון", אמר קרנטון. "נרתיע אותך מלעשות את זה שוב מפני שאתה מרמה מפרסמים וגולשים".

לטענת מיקרוסופט, לאם מפעיל רשת של אתרים שיווקיים ומקבל עמלה תמורת הפניית גולשים לסוכנויות ביטוח לרכב. מטרתו, טוענת החברה, היתה לגרום לאתרים המתחרים לשלם מאות אלפי דולרים למיקרוסופט, וכך לרוקן את תקציב הפרסום שלהם במהירות ולהעלים את הפרסומות שלהם מהרשת.

תגיות