צילום מסך: bing.com
בינג ממשיך להתחזק - גוגל עוברת למגננה
שבועיים לאחר השקת בינג, נתח השוק של מיקרוסופט בתחום החיפוש עלה ב-3%, ובגוגל נוטשים את הגישה המזלזלת. בתוך כך, כלי סנכרון לאאוטלוק שהשיקה גוגל חוסם את ה-"Desktop Search" של מיקרוסופט
18.06.2009, 12:18 | יוסי גורביץ
כשבועיים לאחר השקתו של מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, בינג, הוא ממשיך לצבור תאוצה ולגרוף נתח שוק. מנתוני קומסקור עולה כי קודם להשקתו של בינג, עמד נתח השוק של מיקרוסופט בתחום החיפוש על 9.1%; שבוע לאחר השקתו, עלה הנתח ל-11.3%; ובסיום השבוע השני, הוא רשם עלייה צנועה יותר, ל-12.1%. בשבוע השני להשקתו, כ-16.7% מהמשתמשים בארה"ב שביצעו חיפוש השתמשו לפחות חלקית בבינג.
בתחילת השבוע דווח שאחד משני מייסדי ונשיאי גוגל, סרגיי ברין, מתייחס לבינג כאתגר רציני לחלוטין, וכי הקים צוות שמטרתו לבחון את ההצלחה של בינג ולראות מה יכולה גוגל ללמוד ממנה. זאת, בניגוד לעמדתו המבטלת של מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, שאמר ש"מיקרוסופט מנסה את החיפוש מחדש מדי שנה".
כד כמה טורד בינג את מנוחתה של גוגל? עד כדי כך, שהיא הוסיפה לאחרונה קישור לעמוד הבית שלה, שנקרא "לגלות את הרשת: גלה את העולם של חיפוש גוגל". עד כה, מציין הבלוג SearchEngineLand, לא נאלצה גוגל לשווק את עצמה ללקוחות, ודאי לא בעמוד הראשי שלה, שהיא מקפידה להשאיר נקי ככל האפשר.
בתוך כך, התגלע סכסוך נוסף בין גוגל ובין מיקרוסופט: גוגל השיקה לפני כשבוע כלי שמאפשר לסנכרן בין המייל, רשימות אנשי הקשר ולוח השנה שבאאוטלוק ובין זה שבשירות המייל של גוגל, ג'ימייל. לאחרונה מחתה מיקרוסופט, וציינה כי הפעלת הכלי מנטרלת את האפשרות של המשתמש לחפש באמצעות Microsoft Desktop Search. גוגל אישרה את הדברים, אך אמרה כי המשתמש עדיין יכול להשתמש במנוע החיפוש הפנימי של אאוטלוק.
10 תגובות לכתיבת תגובה