אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תחרות האפי 2009: צומת ספרים ובנק אגוד - הזוכים הגדולים צילום: יוני רייף

תחרות האפי 2009: צומת ספרים ובנק אגוד - הזוכים הגדולים

משרדי בריקמן וגלר קטפו את הפרסים היוקרתיים בתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי. מקאן זכה במספר הפרסים הגבוה ביותר

21.06.2009, 20:31 | מיטל זדה

הפתעה בתחרות האפי 2009: משרדי הפרסום בריקמן וגלר – נסיס קטפו את שני הפרסים היוקרתיים בתחרות: האפי פלטינום והגרנד אפי, וגברו על המשרדים מהחמישייה הראשונה.

האפי, תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי שהסתיימה לפני זמן קצר ונערכה זו השנה התשיעית בחסות המי"ל, איגוד השיווק ואיגוד חברות הפרסום, העניקה את שני הפרסים היוקרתיים לצומת ספרים ובנק אגוד.

רשת צומת ספרים זכתה במקום הראשון בקטגוריית האפי פלטינום, המגדירה הישגים לאורך זמן. הרשת זכתה עבור המהלך "מהפכה בשוק הספרים בישראל" שהוביל משרד הפרסום בריקמן.

הקמפיין הצליח לגבור על מהלכים שיווקיים של שתי חברות גדולות עתירות מדליות מתחרויות אפי קודמות: חוגלה קימברלי, שהגיעה למקום השני עם קמפיין "ממציאים את האגיס מחדש" ויוניליוור עבור קמפיין "אקס - המהפכה הגברית של שוק הדאודורנטים בישראל", שניהם מבית מקאן אריקסון.

השופטים נימקו את בחירתם במהלך של צומת ספרים: "המהלך הוביל לפריצת דרך משמעותית ולמהפך אמיתי בשוק שנשלט על ידי מותג מוביל אחד".

עוד הפתעה בטקס שייכת לפרס הגרנד אפי ("אלוף האלופים") - מהלך השיווק והפרסום של השנה - בו זכה בנק אגוד על המהלך "חשבון הפוך - הפוך אבל אפקטיבי" באמצעות משרד הפרסום גלר-נסיס Leo Burnett וארק אינטראקטיב. "אל מול משאבי תקציב מוגבלים, בחירה נכונה בעיתוי השקת המוצר ובהבלטת יתרונו התחרותי מול המתחרים בקטגוריה, הוביל הבנק קמפיין בולט ואמיץ הפונה לבטן הרכה של קהל המטרה – עמלות הבנקים, תוך הצגת פתרון מוצרי אמיתי ואטרקטיבי ללקוחות" כתבו השופטים.

בתחרות, שנערכה השנה בצל המיתון הכלכלי הקשה, התייחס גזי קפלן, יו"ר התחרות, ואמר "בימים של משבר כלכלי עולמי, המלווה בירידה בביקושים, מתעצמת חשיבותו של שיווק אפקטיבי, הבנוי ממהלכים התורמים לצמיחה מתמשכת ושיפור תמידי ברווחיות".

מאז ההחלטה של איגוד השיווק הישראלי לפרוש מתחרות הפרסום קקטוס הזהב, הפכה תחרות האפי לתחרות עם אוריינטציה בולטת של המפרסמים. עם זאת, עבור משרדי הפרסום הזכייה בתחרות עדיין נחשבת יוקרתית במיוחד וכמו בכל שנה מתנהל מאבק סמוי בין המשרדים על כמות המדליות הגבוהה ביותר. גם השנה זוכה מקאן אריקסון בכמות המדליות הגבוהה ביותר, אבל בניגוד לשנה שעברה, אז לקח את פרס הפלטינום והגרנד אפי, השנה הוא זכה ב-10 מדליות, אבל נאלץ לראות איך שתי הקטגוריות העיקריות מוענקות למשרדים קטנים הרבה יותר.

בפער קטן אחריו מדורג אדלר-חומסקי עם 7 מדליות, כסף וארד, ואחריו זרמון גולדמן מצליח להתברג עם 3 מדליות ולהתמקם במקום השלישי.

רשימת הזוכים המלאה:

בקטגוריית מוצרי צריכה – לא מזון זכתה חברת חוגלה-קימברלי על המהלך של Kita City: "הופכים את הקשר עם בנות הנוער ליומיומי" של משרד הפרסום McCann Erickson ו- McCann Digital.

בקטגוריית מוצרי צריכה – מזון זכתה חברת שטראוס גרופ עבור המהלך "יוגורט אמיתי לאנשים אמיתיים" - מהלך מעורבות צרכנים הגדול והאפקטיבי ביותר בישראל - של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R.

בקטגוריית מוצרי צריכה – לא מתכלים זכתה חברת טמבור עבור המהלך "תראו מה שצבע יכול לעשות" של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R.

בקטגוריית פיננסים, לימודים ושירותים זכה בנק אגוד עבור המהלך "חשבון הפוך - הפוך אבל אפקטיבי" של משרד הפרסום גלר נסיס Leo Burnett.

בקטגוריית תקשורת, מדיה, הייטק ומחשוב (כולל אינטרנט) זכתה חברת yes עבור המהלך "yes star: ממציאים מחדש את חוויית הצפייה" של משרד הפרסום McCann Erickson.

בקטגוריית מגזרים זכתה חברת סלקום על המהלך "סלקום Tarbut.ru: סלקום כובשת את התרבות הרוסית-ישראלית" של משרד הפרסום McCann Erickson (McCann Cultures).

בקטגוריית קמעונאות זכתה חברת אלביט מסחר וקמעונאות עבור המהלך "המהפך של MANGO: ממותג נישה ללב הקונצנזוס הישראלי" של משרד הפרסום McCann Erickson.

בקטגוריית אחריות חברתית (חברות מהמגזר העסקי שהובילו מהלכים חברתיים) זכתה חברת סלקום על המהלך "סלקום מרכזי ווליום: מוזיקה מייצרת אלטרנטיבה לאלימות' של McCann Erickson.

בקטגוריית מלכ"רים ומגזר ציבורי זכתה החברה להגנת הטבע על המהלך "פרויקט הציפור הלאומית" של משרד הפרסום אהרוני תקשורת שיווקית.

תגיות