אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קונים מכונית חדשה? שלמו רישוי יקר

קונים מכונית חדשה? שלמו רישוי יקר

משרד התחבורה אינו מעדכן את קבוצות הרישוי בהתאם לקבוצות שווי השימוש של האוצר. התוצאה: בחודשים הקרובים תשלמו יותר עבור רישוי לדגמי רכב חדשים

22.06.2009, 15:20 | תומר הדר

אם בכוונתכם לרכוש מכונית מדגם שיוצג בישראל בחודשים הקרובים, ייתכן שתיאלצו לשאת בתוספת של מאות שקלים על עלות הרישוי של המכונית. תוספת זו תהיה רלבנטית למשך כל חיי המכונית.

כיום מחלק משרד התחבורה את עלות הרישוי לרכב חדש בהתאם לשבע קבוצות רישוי שנקבעות מדי אפריל. קבוצות הרישוי נקבעות בהתאם לקבוצות שווי השימוש שקבע האוצר. אלא שבשנה האחרונה חלו שינויים בשערי המטבעות, שהעלו את מחירי המכוניות, זאת מבלי להוציאן מקבוצות שווי השימוש.

כך נוצר מצב שבו מכונית משפחתית 1.6 אוטומטית מקבוצת שווי השימוש השנייה, כגון קיה סיד, שעלתה לפני חצי שנה 111 אלף שקל, עולה כיום 114 אלף שקל. הדבר אינו תקף רק למכוניות מקבוצת שווי השימוש השנייה אלא לכל דגם חדש בישראל שמחירו מציב אותו מחוץ לגבולות קבוצת הרישוי של הדגם שהחליף.

ייקור עלויות הרישוי תקף רק בנוגע לדגמים חדשים בישראל. כך שמכונית משפחתית מדגם חדש שתגיע בחודשים הקרובים והיבואן יצהיר בפני משרד התחבורה על שווי של 114 אלף שקל, תמוצב בקבוצת הרישוי השלישית והרישוי שלה יעלה מאות שקלים יותר מזה של מכונית משפחתית 1.6 אוטומטית שהוצגה בישראל לפני חצי שנה ועלתה אז 111 אלף שקל.

נוסף על כך, בשנה הבאה אמורה שיטת קבוצות שווי השימוש להתבטל לטובת שיטת חישוב ליניארית המבוססת על קביעת שווי השימוש כאחוז ממחיר הרכב. על פי תחזיות, צפויים מחיריהם של דגמי מכוניות משפחתיות רבים שיוצגו בארץ בעתיד להתייקר בהשוואה למקביליהם הנוכחיים. למרות זאת, במשרד התחבורה מסרבים לבטל את שיטת חישוב הרישוי על פי קבוצות.

יתרה מזאת, ל"כלכליסט" נודע שבמשרד התחבורה אין כל כוונה לבטל את קבוצות הרישוי שחישובן מסתמך על קבוצות שווי השימוש, זאת אף שבינואר הקרוב אמורות קבוצות שווי השימוש להתבטל לחלוטין. מהלך שכזה יכניס כסף רב לקופת המדינה, שכן דגמי מכוניות חדשים רבים שיגיעו לארץ בעתיד אמורים להיות יקרים ממקביליהם הנוכחיים מכיוון שמדד המיסוי הירוק יאלץ את היבואנים לייקרם.

ממשרד התחבורה נמסר: "קבוצת האגרה נקבעת על פי מחיר רכב חדש שמתקבל מיבואן הרכב למשרדנו. אגרת הרישוי נקבעת על פי קבוצת האגרה ושנת הייצור (מועד עלייה לכביש). מכונית חדשה שעליה מסר לנו היבואן מחיר מחירון של 114 אלף שקל תירשם במשרד התחבורה, נכון להיום, בקבוצה 3 ותידרש לשלם אגרת רישוי בסכום של 1,472 שקל (ונוסף על כך אגרת רדיו של 116 שקל). האגרה היא נכונה להיום ומשתנה בדרך כלל בחודש אפריל בכל שנה. נושא שווי השימוש שייך למשרד האוצר בלבד. קבוצות האגרה ממשיכות להתקיים ונכון לעכשיו, אין שינוי מבחינת אגרות הרישוי".

תגיות