אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: ניופאן נכנסת לתחום הבתים החכמים צילום: אוראל כהן

בלעדי: ניופאן נכנסת לתחום הבתים החכמים

משקיעה 10 מיליון שקל בחברה חדשה שתשווק מערכות שישתלבו בבתים חכמים כבר בשלב התכנון האדריכלי

23.06.2009, 09:19 | גלי ברגר

ניופאן נכנסת לתחום הבתים החכמים: ל"כלכליסט" נודע שיבואנית מכשירי החשמל הגדולה בישראל הקימה לאחרונה את ניופאן pro, שבה היא מחזיקה 70%. מדובר בחברה המספקת פתרונות מקיפים לשדרוג בתים פרטיים ואולמות תצוגה והפיכתם ל"בתים חכמים". החברה מלווה את התהליך משלב התכנון עם האדריכל או המעצב ועד לאספקת הציוד והתקנתו.

"התחום הזה מגלגל כיום 300 מיליון שקל בשנה, ונמצא במגמת גידול. אנחנו מקווים לתפוס 30% מהשוק בתוך שלוש שנים", אמר צביקה גיור, מנכ"ל ומבעלי ניופאן. "עבורנו, זו השקעה אסטרטגית חשובה. מדובר בקהל צרכנים מאוד איכותי: יותר ויותר אנשים שמשפצים או עוברים דירה הופכים את הבית לחכם, ומשקיעים במערכות אודיו ומערכות מתקדמות אחרות. בבתים חדשים, במיוחד במגדלי יוקרה, זה היום חלק מהתכנון - ממש כמו אינסטלציה ומיזוג".

גיור טוען שאינו פונה רק לאלפיון העליון. לדבריו, יתרונה של ניופאן הוא בכך שהחברה נותנת פתרון גם ברמת הציוד, מכיוון שניופאן היא היבואנית של מותגים רבים, בהם טושיבה. לאחרונה חתמה על הסכם ייצוג בלעדי עם כמה חברות העומדות מאחורי מותגי פרימיום מהתחום. אחת מהן היא ad notam הגרמנית, המייצרת מסכים דקים במיוחד ש"נבלעים" בתוך קיר הזכוכית, כך שהם בלתי נראים כל עוד המסך כבוי.

"התקנו מסכים כאלה באחרונה באולמות התצוגה של אאודי וסיאט, בסוויטות ובחדרי ה־VIP במלון ממילא של אלרוב בירושלים, באולמות התצוגה של כתר פלסטיק וגם בבתים פרטיים". גיור אינו מוכן לפרט באילו בתים הותקנו המסכים החדשניים, אך הוסיף: "עבודת השיווק היא בעיקר מול אדריכלים ומעצבים".

ההשקעה בחברה החדשה עומדת על כ־10 מיליון שקל, וכוללת אולם תצוגה של 400 מ"ר במלון קולוני שבצומת גלילות, שם גם נמצאים משרדי החברה. מנכ"לי החברה הם אלון לסקי ודובי אנגלר, שלשניהם ניסיון של שנים בתחום האודיו לבתים חכמים. החברה מעסיקה 15 עובדים, ועתידה להעסיק צוות של מנהלי פרויקטים, מהנדסים, מתכנתים, מעצבי פנים, שרטטים, ואף קבלנים ואדריכלים.

תגיות