אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוויטר: "נייצר הכנסות מחברות כמו קוקה קולה וסטארבאקס עוד שנה" איור: יונתן וקסמן

טוויטר: "נייצר הכנסות מחברות כמו קוקה קולה וסטארבאקס עוד שנה"

ביז סטון, מייסד שותף של אתר המיקרובלוגינג: "ניתן לחברות נתונים על האפקטיביות של המסרים שהן שולחות ללקוחות...טרנדים באינטרנט לא נמשכים לנצח וצריך להתייחס לזה בהתאם"

22.06.2009, 22:21 | סוכנויות הידיעות

טוויטר מתכננת להתחיל לייצר הכנסות מתאגידים גדולים כמו דל, Whole Foods Market, קוקה קולה וסטארבאקס, שעושות שימוש באתר ה'מיקרובלוגינג' של החברה כדי לתקשר עם לקוחות. "הרעיון הוא שאם הם מייצרים ערך מהאתר אנחנו יכולים להוסיף ערך משלנו ולקחת נתח מההכנסות עוד השנה. זה מראה שאנחנו עושים קצת כסף", אומר אחד ממייסדי טוויטר, ביז סטון.

השירות יוכל להרוויח על ידי אימות חשבונות, כך שמשתמשים שעוקבים אחרי מותגים יוכלו לדעת שקוקה קולה או סטארבאקס שולחים אליהם מסרים. לחילופין, החברה תוכל לייצר סטטיסטיקה לחברות, שתראה עד כמה המסרים שלהם אפקטיביים.

לטוויטר היו 18 מיליון משתמשים במאי והאתר הפך לרשת החברתית השלישית בגודלה. פייסבוק היא הרשת הגדולה ביותר עם 307.1 מיליון משתמשים באפריל ולאחריה מייספייס עם 126.9 מיליון. סטון, בן 35, סיים לאחרונה מגעים שהתנהלו עם גוגל ומיקרוסופט לרכישת טוויטר.

לטוויטר ניתן להתחבר דרך המחשב או הטלפון הנייד, ובין המשתמשים ניתן למצוא את פאריס הילטון ולינדזי לוהן, או חברות גדולות כמו סטארבאקס, דל או חברות הזנק קטנות שמנסות למשוך קהלים בזול. דל דיווחה לאחרונה על רווחים של 3 מיליון דולר שהגיעו אליה הודות לטוויטר מאז 2007. טוויטר גייסה מאז שנפתחה ב-2007, סכום המוערך בכ-57 מיליון דולר, בארבעה סבבי גיוסים שונים. בתשובה לשלאה כמה זמן יימשך ה'הייפ' סביב טוויטר, סטון ציין, כי הוא "ריאלי לגבי טרנדים באינטרנט. זה לא נמשך הרבה זמן וצריך להתייחס לזה בהתאם".

תגיות