אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הצצה ראשונה למתחם התחנה בתל אביב

יזמי המתחם הודיעו על כוונתם לפתוח אותו כבר בתחילת 2010. דמי השכירות במקום יהיו מהגבוהים בת"א ויעמדו על כ-300 שקל למ"ר

23.06.2009, 22:31 | דותן לוי

בעיצומן של עבודות השימור והבנייה נחשף היום (ג') לראשונה מתחם התחנה על גבול תל אביב יפו בסמוך לחוף הים. המתחם, שהוקם על ידי הטמפלרים בראשית המאה ה-19, שימש במשך שנים את משרד הביטחון וסבל מהזנחה קשה עד שהוחלט על שיקומו.

לפני כשנה הוציאה עיריית תל אביב מכרז בשיטת ה-BOT בו זכו החברות ויתניה ופלורנטין. שתי החברות התחייבו לשמר את הערכים הארכיטקטוניים של המקום ובתמורה ישכירו את המתחם במשך 10 שנים לשימושים של פנאי ותרבות בהתאם לתמהיל שתקבע החברה העירונית - עזרה וביצרון. בין היתר מתוכננות לקום במתחם מסעדות שף, גלריות, חללי מוזיאון, עיצוב אופנה ולייף סטייל בשטח כולל של כ-5,500 מ"ר, אשר משתרעים על 16 דונם וכוללים 22 מבנים שונים.

השכירות אגב, לא זולה לאור ההשקעה הגדולה של היזמים בתחום השימור וצפויה לעמוד על כ-300 שקל למ"ר בנוסף לדמי ניהול בגובה של כ-30 שקל למ"ר.

מתחם התחנה מהווה עדות היסטורית. המתחם הצמוד לשכונת נווה צדק נפתח לראשונה בספטמבר 1892 כתחנת הרכבת הראשונה של יפו, ושימש בעבר כמרכז עצבים וצומת דרכים מרכזי בחיי המסחר של ארץ ישראל. הרכבת פעלה עד להלאמת השטח על ידי משרד הביטחון בתקופת מלחמת העצמאות.

ערב מלחמת העולם הראשונה, נסעו בקו אשר קישר בין יפו לירושלים 183 אלף נוסעים. בשנות העשרים והשלושים של המאה ה-20 הקו היה אחד הקווים המרכזיים של מדינת ישראל. בנתיב זה השתמשו להובלת חומרים לבניית המפעלים שמן, נשר ותחנת הכוח בנהריים. ברבות הימים נתפס כשטח צבאי סגור ופעלו בו בין השאר מתפרה צה"לית והוועד למען החייל.

אהוד סמסונוב, יו"ר ובעל השליטה בחברת ויתניה, עסק עד כה בתחומי בנייה שונים לחלוטין ומחזיק היום בין היתר כמה מתחמי משרדים ברמת החייל. עם זאת, לדבריו העיסוק בשימור מרתק יותר, "נדבקנו בפרויקט הזה ואנחנו מחפשים תירוצים להגיע לכאן", הוא מספר.

תגיות