אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התקציב החדש של משרד התחבורה: 22 מיליארד שקל צילום: חיים הורנשטיין

התקציב החדש של משרד התחבורה: 22 מיליארד שקל

התקציב לשנתיים הקרובות הוגש היום לוועדת הכספים. בתוכנית: המשך הקמת הרכבת הקלה בירושלים, הקמת קווים נוספים של רכבת ישראל ברחבי הארץ וסלילת כבישים בין עירוניים שונים

24.06.2009, 13:29 | ליאור גוטמן

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הציג היום (ד') בפני ועדת הכספים של הכנסת את תקציב הפיתוח של משרד התחבורה, לשנתיים הקרובות. היקף התקציב - 22 מיליארד שקל.

ישראל כץ, צילום: צביקה טישלר ישראל כץ | צילום: צביקה טישלר ישראל כץ, צילום: צביקה טישלר

ההשקעה בתחומי המשרד כוללת את תקציבי רשות שדות התעופה (רש"ת), חברת נמלי ישראל (חנ"י), חברות הנמלים והשקעות של הסקטור הפרטי. ההשקעה אף כוללת תוכניות רב לאומית בנושאי הבטיחות בדרכים, עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, המשך ישום מדיניות "השמים הפתוחים" בתעופה, קידום רפורמות בנמלים ושינויים מבניים בענף.

בתחומי הפרויקטים המסילתיים המתוכננים לשנים 2010-2009 ציין השר את המשך הקמת הרכבת הקלה בירושלים, השלמת תשתית ובחירת מפעיל ל"מטרונית" בחיפה, הקמת רכבל מלב המפרץ לאוניברסיטת חיפה והמשך הקמת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים.

בתחום הרכבת כולל התקציב הקמת קו בין אשקלון לבאר שבע, הכפלת מסילת הברזל בין רחובות לאשדוד, סלילת קו מתל אביב לראשון לציון (מערב) ולאשדוד, הקמת מערכת הסעת המונים (קו BRT) בשרון בציר כפר סבא-רעננה-הרצליה-תל אביב, קידום מערכת הסעת המונים בין חיפה והקריות לנצרת וקידום קו BRT בציר רחובות-חולון-תל אביב.

בתחום הכבישים הבין עירוניים כולל התקציב בין השאר את הרחבתו של כביש 79 בין צומת המוביל לצומת סומך, סלילת כביש עוקף קריות במטרופולין חיפה, הפיכת כביש 40 בין באר שבע לצומת הנגב לכביש דו-מסלולי וסלילת דרך אם המושבות בבני ברק ודרך דשנים באזור הקריות. עוד בתוכנית, השלמת מחלפים בצמתים עד הלום ואשדוד, הפיכת כביש מס' 1 מזרח, מירושלים לים המלח, לכביש דו-מסלולי וטיפול במוקדי סיכון.

בתחום התעופה מתכוון השר ליישם תוכנית להארכת מסלול ההמראות והנחיתות המרכזי של נתב"ג, בניית מגדל פיקוח חדש ושיפור השירות לנוסעים. כמו כן תוקם מערכת בידוק ביטחונית אוטומטית.

בתחום הספנות מתכוון השר להשלים בשנתיים הקרובות את נמל הכרמל בחיפה ואת תוכנית ההצטיידות של חברת נמל חיפה. כמו כן תקודם זמינות ותכנון נמלי העתיד באשדוד וחיפה.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
למה צריך מגדל פיקוח חדש??
יש שם מגדל פיקוח חדש מהניילונים שבנו עם נתב"ג 2000? כמה "חלם" כבר אפשר להיות?? אולי במקום לבנות אחד חדש, שיצצידו את הקיים עם ציוד נורמאלי, שלא מבייש אותנו מול שאר המדינות המערביות, כפי שיש כיום. ולהתקין גם ILS. ולעשות מסלולים מקבילים ולא ניצבים. אבל זה כבר חלומות באספמיה.
יובל , ת"א  |  01.07.09
14.
לעודד רכב דו גלגלי להוריד מיסים ומחירי ביטוחים.
יש לי הצעה מהפכנית ופשוטה.יש לקחת נתיב אחד מכל שני נתיבים ולהפוך לרכבת בתוך העיר ללא חפירות וללא סבל לתושבים.תחשוב על זה כץ .אם זה יתבצע אני מוכר את הרכב שאחזקתו עולה לי יקר מאוד ועובר לתחבורה ציבורית.ככה יתפנה לי כסף לקניות וגם להרבה אנשים שכמותי והכלכלה תצמח.ואת ההשקעות בכבישים תעבירו לדברים חשובים יותר.בכלל איפה הירוקים מישהו שמע משהו?
יוסי , תא  |  29.06.09
לכל התגובות