אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תחום הפקטורינג בישראל: עלייה של 75% ב-2008

הגידול בפקטורינג בישראל מואץ במיוחד לאור היותו תחום חדש יחסית. מנכ"ל פנינסולה פיננסים מסביר כי בתקופות מיתון עולה השימוש בפקטורינג

24.06.2009, 22:31 | רונית גודמן
היקף הפקטורינג בישראל גדל ב-75% בשנת 2008 והגיע להיקף של 7.8 מיליארד שקל, בעוד בעולם הגידול עמד על 2% בלבד לעומת 15% ב-2007. כך על פי נתוני ארגון הפקטורינג העולמי.

הגידול בפקטורינג בישראל מואץ במיוחד לאור היותו תחום חדש יחסית, מסביר מיכה אבני, מנכ"ל חברת הפקטורינג פנינסולה פיננסים. בישראל קיימות שבע חברות העוסקות בתחום. פקטורינג הוא שיטת מימון בה מעביר הלקוח למממן את התחייבויותיו בגין עסקאות שבוצעו, תמורת כסף מזומן. למעשה, אשראי הלקוחות הופך לאשראי מטעם חברת הפקטורינג, זאת בלי לפגוע במסגרות האשראי הבנקאי העומדות כבר לרשות החברה.

"בתקופות מיתון השימוש בפקטורינג נמצא בדרך כלל בעלייה" אומר אבני. "בתקופות אלה הבנקים מקטינים את חשיפתם לסיכונים עסקיים, וברזי האשראי נסגרים: אם על ידי הקטנת מסגרות, על ידי העלאת מחירי האשראי והעלאת מרווחים. גם חברות טובות מתקשות להתמודד עם תזרים המזומנים שלהן בגין הקטנת מסגרות האשראי, ומגדילות את הביקוש שלהן לאשראי מחברות בשוק החוץ בנקאי. פקטורינג הוא אחת השיטות הנוחות ביותר לאזן את התזרים בתקופות כאלה.

תגיות