אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כחלון ינתק את הקשר בין מכשירי הסלולר לזמן האוויר צילום: אוראל כהן

כחלון ינתק את הקשר בין מכשירי הסלולר לזמן האוויר

חברות הסלולר יחויבו להציע לכל לקוח תנאים זהים, גם אם לא רכש מהן מכשיר סלולרי

25.06.2009, 07:27 | אמיר טייג

משרד התקשורת צפוי לקבוע כי יש לנתק את הקשר שיצרו חברות הסלולר בין מכירת מכשירי טלפון סלולרי ובין מתן הטבת זמן אוויר. כך נודע ל"כלכליסט". על פי ההחלטה המסתמנת, יחויבו חברות הסלולר להציע לכל לקוח תנאים זהים על זמן האוויר, גם אם הוא לא רוכש מהם את מכשיר הסלולר שלו.

משמעות ההחלטה היא שלקוח שרכש מכשיר בחברה סלולרית אחת ועבר איתו לחברה אחרת יוכל לקבל את אותם התנאים כמו כל לקוחות החברה. זוהי החלטה מהותית שנייה של שר התקשורת משה כחלון, שמטרתה להגביר את התחרות בשוק הסלולר, לאחר שעם כניסתו לתפקיד החל כחלון בהליך בחירת מפעיל סלולרי חמישי.

ניתוק הזיקה בין רכישת המכשיר בחברת הסלולר לבין רכישת זמן אוויר מהחברה החל לפני שלוש שנים, בתקופתו של שר התקשורת אריאל אטיאס. חברות הסלולר שהתנגדו למהלך הפעילו לחצים כדי למנוע החלטה בעניין. הנושא אף שולב בהצעת החוק המקורית של חוק ההסדרים הנוכחי, אך בסופו של דבר ההצעה יצאה ממנו, שכן כחלון התחייב שלא לעכב עוד את ההחלטה.

מטרת ניתוק הזיקה בין רכישת מכשיר לזמן האוויר היא להוציא מידי מפעילי הסלולר את שוק מכשירי הסלולר. 90%-95% ממכשירי הסלולר בישראל נמכרים באמצעות חברות הסלולר, והן משתמשות במכירת המכשירים כדי לקשור את הלקוחות אליהם לתקופה ארוכה של 36 חודשים. הדבר מהווה עבורן תחליף להתחייבות לחבילת התעריפים, לאחר שמשרד התקשורת קבע כי ההתחייבות המקסימלית לחבילת תעריפים תקוצר ל־18 חודשים.

במשרד התקשורת טוענים שהדבר מהווה חסם למעבר של מנויים בין מפעילי סלולר, ומקטין את כוח המיקוח של הצרכן מול המפעילים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לטפל מייד במטרד הנקרא "שימור לקוחות", ולהוציא את מכירת הטלפונים מידי החברות
כל מי שרצה להתנתק מחברה סלולארית, כבלים/לווין, או שרות אינטרנט, מכיר את מסלול הייסורים שנקרא "שימור לקוחות". לא ייתנו לך להתנתק בלי שתצטרך להתחנן ולהסביר לנציגי ה"שרות" הזה, וגם אז יטרידו אותך עם שיחות שכנוע טורדניות עם כול מיני מנהלים "בכירים", ולבסוף עם כול מיני זנבות תשלומים בלתי מובנים שיאלצו אותך לשלם. יש לחוקק חוק או להוציא תקנה שכול הודעה של לקוח לחברה כזו על ניתוק מחייבת מייד. החברה חייבת להשלים את הניתוק בתוך 24 שעות ולהפסיק את הקשר עם הלקוח. בנוסף, קיימת התופעה שלפתע מתקשרים אליך להציע לך הנחה ולפני שתבין מה קרה ולמה, אתה מחויב להם לשנה שנתיים או שלוש, ואם תעיז לעזוב תחויב בקנסות כבדים. גם את זה יש לאסור ולקבוע חוק או תקנה שרק חתימה על מסמך בפני עו"ד שמצהיר כי הוא הסביר לחותם את משמעות חתימתו יכולה לחייב לקוח להישאר בשרות. שום הנחה שניתנה בטלפון עם הסברים כאלה או אחרים לא יוכלו להיות מחייבים, ובוודאי לא לגרור קנסות במקרה של עזיבה. לסיום - אם שר התקשורת חושב שניתוק הזיקה בין המכשיר לשרות תעבוד, הוא לא מכיר את היצירתיות של חברות הסלולר. רק דרך אחת תשחרר את השוק הזה ותיתן ללקוח אפשרות לקנות איזה טלפון שהוא רוצה בלי מגבלות ובלי שיעבוד לחברות הסלולר והיא הוצאה לחלוטין של מכירת טלפונים מהרישיון של החברות. כפי שבזק לא יכולה למכור בעצמה טלפונים, אלא רק את השרות, כך צריך להיות גם במקרה של חברות הסלולר. חד וחלק.
ש. עליון  |  25.06.09
3.
דגש חשוב
ככה אולי לקוחות שנכנסו לחוב לא יפגעו מאי מתן הטבת הזמן אויר בזמן שעדיין ממשיכים לשלם על המכשיר. הדבר הבא שצריך לעשות הוא רפורמה בחבילת הדקות בא לקוח שלא מנצל את החבילה עדיין משלם את הדמי שימוש הקבועים גם אם לא ניצל את החבילה - דבר שניטרל מתוכן את החוק של חישוב לפי שניה. שיהיה בהצלחה לשר התקשורת.
25.06.09
2.
השר משה כחלון תתחיל לפרסם לאחר מעשה ולא מחשבות שבהם תמיד אתה לא מצליח
כחלון מחפש כותרת בתקשורת כי הפחד שלו שהפוליטיקה ותושבי ישראל יגלו כי הוא "בלוף"ענק ובכל אשר נוגע מתממס או נהיה גרוע יותר.ראו את רפורמת העמלות שהוא דאג שכולם ידברו ולבסוף היום אנחנו משלמים הרבה יותר"בזכות משה כחלון". חברים משה כחלון פלוטיקאי מזן נחות.
דודי , מרכז  |  25.06.09
לכל התגובות