אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם מיקרוסופט העתיקה את ממשק המשתמש של Bing?

האם מיקרוסופט העתיקה את ממשק המשתמש של Bing?

עורכי הדין של Kayak, מנוע חיפוש פופולרי לנסיעות, שלחו למיקרוסופט מכתב שמתריע על נקודות דמיון חשודות בין שני מנועי החיפוש. במיקרוסופט מכחישים את ההאשמות

27.06.2009, 15:47 | איתמר שאלתיאל

האם מיקרוסופט העתיקה את העיצוב של Bing, מנוע החיפוש החדש שלה? כך לפחות מאמינים עורכי הדין של Kayak, מנוע החיפוש הפופולרי לנסיעות, ששלחו למיקרוסופט מכתב התרעה בנושא. לדבריהם, ממשק המשתמש של Bing Travel, מנוע חיפוש הנסיעות של מיקרוסופט, מעלה חשדות להעתקה, והדמיון בין האתרים מבלבל את משתמשי Kayak. כך דווח במגזין Wired.

בדומה ל-Kayak, גם תוצאות החיפוש של Bing Travel מתעדכנות בהתאם לשינויים שעורך המשתמש בבר הניווט. לאחר שמנוע החיפוש מציג את התוצאות בהתאם למקור ויעד הטיסה, המשתמשים יכולים לעדן את החיפוש לפי קריטריונים משתנים - זמני הטיסות, שדות תעופה ומספר העצירות בדרך.

מיקרוסופט התפארה בעבר כי Bing Travel עולה על מנוע החיפוש של גוגל, משום שהוא מסייע למשתמשים לקבל החלטות, ולא רק מציג להם תוצאות חיפוש היררכיות. אולם כבר בעת השקת מנוע החיפוש החדש, היה מי ששם לב לדמיון בינו לבין מנוע החיפוש של Kayak. כאשר Wired סקרו בעבר את Bing, ציין הכתב שלהם כי ממשק המשתמש "דומה בצורה מחשידה לזה של Kayak". דייוויד רדין מהפיטסבורג פוסט-גזט טען אף הוא כי Bing Travel "מרגיש כל כך כמו Kayak שאני מניח - מבלי לשאול - כי מיקרוסופט רכשה מהם את הטכנולוגיה". רדין הגדיר את הדמיון בין האתרים כ"מטריד".

רוברט בירג', מנהל השיווק של Kayak, אמר ל-Wired כי חברתו יצרה קשר עם מיקרוסופט "לגבי חששנו אודות נקודות הדמיון בין Bing ל-Kayak". "מהמראה והתחושה של מוצר הנסיעות שלהם," הוסיף בירג', "נראה כי הם מסכימים עם גישתנו לשוק". וויטני ברק, מנהל Bing, מכחיש את החשדות. "Bing Travel מבוסס על פיתוח עצמאי של מיקרוסופט ו-Farecast.com שמיקרוסופט רכשה ב-2008. כל טענה מנוגדת היא חסרת בסיס".

תביעה על הפרת זכויות יוצרים לעולם אינה מהנה, אולם נראה כי החשדות האחרונים התפרסמו בזמן רע במיוחד למיקרוסופט. רק השבוע התפרסמו תוצאות מחקר השוואתי בין Bing לגוגל, לפיו ממשק המשתמש של Bing נוח ואינטואיטיבי יותר. Catalyst Group, קבוצת מחקר שמישות ועיצוב שממוקמת בעיר ניו-יורק, בחנה תגובות של משתמשים לגוגל ול-Bing באמצעות מעקב אחר תנועות העיניים של 12 נסיינים שהתבקשו לבצע חיפושים באמצעות שני מנועי החיפוש. לאחר מכן, המשתמשים רואיינו וענו לסקר. לפני המחקר, כל הנסיינים העדיפו את גוגל כמנוע החיפוש הראשי שלהם. לאחריו, כשליש מהנבחנים טענו שהם מעדיפים את Bing. שמונת המשתמשים האחרים טענו שהם מעדיפים את גוגל פשוט מכיוון שהם מכירים אותו יותר, והשיפורים שבוצעו ב-Bing אינם מספיק דראסטיים בכדי לגרום להם להחליף מנוע חיפוש. בה בעת, Bing תופס נתח גובר מתחום החיפוש בארצות הברית. לפי נתוני חברת ComScore, במנוע החיפוש Bing נערכו 16.7 אחוזים מהחיפושים בארצות הברית במהלך יוני.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה