אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיכום פסטיבל קאן: הכל מותר צילום: אוראל כהן

סיכום פסטיבל קאן: הכל מותר

מהלכי האינטגרייטד המוצלחים בקאן מוכיחים את הקיבעון בארץ. אם חברת תיירות אוסטרלית יכולה לייצר שעועית, אז גם לנו מותר להתפרע

29.06.2009, 09:59 | מיכל המאירי

אלפי עבודות הוגשו לפסטיבל הפרסום בקאן, מאות פרסי אריות ופרסי גרנד פרי חולקו, אך לי יש מדד משל עצמי לקמפיין המדהים ביותר - תחושת הפרפרים בבטן. התובנה והתעוזה של חלק מהעבודות השנה הצליחו לרגש אותי כמעט עד דמעות, ולשמחתי BBDO זכתה בפרס רשת הפרסום הקריאייטיבית של השנה, זו השנה השלישית ברציפות. באופן גורף אפשר היה לראות בקאן שהקונספט של האינטגרייטד נעשה יותר ויותר משמעותי בעולם הפרסום. כבעלת פרספקטיבה של ארבע שנים בפסטיבל אני יכולה לומר שמרגישים שהענף משנה פאזה, ושהשינוי הזה קיבל השנה משנה תוקף על הבמה.

בקטגוריית המודעות היו קמפיינים מבריקים, ודווקא הזכייה בגרנד פרי תמוהה בעיניי. העבודה הזוכה היא זו של סוכנות Fred & Farid הפריזאית עבור Wrangler. המודעות מציגות דוגמנים בפוזיציות "חייתיות" בטבע, והסלוגן מצהיר "We Are Animals". לא הייתי מהמרת שדווקא היא תזכה. מודעה אחרת שזכתה בזהב היתה בעיניי יצירת מופת: JWT מסינגפור יצרו סדרת מודעות בעבור ארגון הטבע WWF, שהציגה לוחות של איקס מיקס דריקס כשבמקום האיקס הוצגו בעלי חיים בסכנת הכחדה (למשל כרישים), ובמקום העיגול תוצרים מצערים (מרק כרישים). בכל לוח שלושה כרישים ושלוש קעריות מרק במצב של תיקו. המהלך הבא בלוח יכריע את המשחק, והסלוגן שליווה את המודעות היה "It’s your turn". מסר פשוט וגאוני - "ההכרעה בידיכם".

לטעמי, קטגוריית הסרטים אכזבה השנה. רוב הסרטים שזכו היו מבוססי הומור, אולי בשל מצב הרוח העולמי. בגרנד פרי זכה סרט אינטרנטי של פיליפס בשם "קרוסל", ואין ספק שגם זכייה זו מסמנת שינוי מגמה.

איכותן של עבודות האינטגרייטד היתה גבוהה. די לראות כמה מהחידושים שעל הבמה, כדי להבין שלכיוון זה הולך עולם הפרסום. מתוך 23 מהלכים שעלו לגמר בתחום האינטגרייטד שלושה היו לאובמה. בפרס הגרנד פרי של האינטגרייטד זכה המהלך הכולל של אובמה וביידן, שהשתמש באופן חדשני בטכנולוגיה הדיגיטלית והצליח ליצור קהילה של ממש לפני הבחירות.

הפייבוריט שלי מכל קמפייני האינטגרייטד, זה שעשה לי פרפרים בבטן, היה המהלך של חברת התיירות המקוונת האוסטרלית Zuji. חברת האינטרנט ספגה ירידה ניכרת במכירות עם פרוץ המיתון ויצרה מהלך אינטגרייטד מבריק, שהצליח להטיס את האחוזים כלפי מעלה. החברה החליטה לייצר כמה מוצרים בסיסיים - שעועית, משחת שיניים ונייר טואלט - תחת המותג Zuji. היא מכרה את המוצרים במחירים מגוחכים ועל כל המוצרים הוטבע גם מסר בהיר - "Helping Holidays Happen" - קנו שעועית בעשרה סנט ותוכלו לטוס לחופש. כמובן, אנשים אגרו את המוצרים הזולים, וכך נחשפו לשם החברה שוב ושוב. מספר הכניסות לאתר החברה זינק ב־38% והקמפיין קיבל יחסי ציבור מטורפים.

מהלכי האינטגרייטד המוצלחים בקאן מראים לנו שהכל מותר, ושרק אנחנו מקבעים את עצמנו. אני מאחלת לנו יותר מהלכים כאלה, ושנצליח להשתחרר מהחסמים. אם חברת תיירות אוסטרלית יכולה לייצר שעועית וזה עובד לה מצוין, הרי שמותר גם לנו להתפרע, ואפילו חובה עלינו.

הכותבת היא מנכ"לית משרד הפרסום גיתם BBDO

תגיות