אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל AOL בביקור בישראל: נקים קרן השקעות בסטארטאפים צילום: בלומברג

מנכ"ל AOL בביקור בישראל: נקים קרן השקעות בסטארטאפים

טים ארמסטרונג אמר במועדון של יזמי ההייטק גראז'גיקס בחולון כי ימשיך להפגש עם יזמים ולחפש רכישות וטכנולוגיות חדשות. הוא חלק גם מחמאות ליוסי ורדי: "עד היום הוא ממשיך לתת לי עצות"

30.06.2009, 09:49 | אסף גלעד

במקביל לביקורו בארץ של ארכיטקט התוכנה של מיקרוסופט ריי אוזי, הגיע לישראל גם טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL  וביקר במועדון החברתי של יזמי ההייטק גראז'גיקס בחולון.

על השאלה כיצד תיראה AOL בשנה הקרובה ענה ארמסטורנג כי הוא ימשיך להפגש עם יזמים ולחפש רכישות וטכנולוגיות חדשות. "מעל לכל אנו מתכננים להקים קרן השקעות שתסייע לסטארט-אפים בתחומים המעניינים אותנו, ותממן גם פרויקטים אקדמיים", אמר.

המשקיע יוסי ורדי הוביל את האירוע וקיבל מחמאות ללא הרף ממנכ"ל חברת האינטרנט שרכשה לפני 11 שנה את ICQ מידיו של ורדי: "אני מכיר את יוסי כבר זמן רב, וחלק מהסיבה שאני כאן היא יוסי. ורדי הביא לגוגל את מודל המודעות הממומנות, והביא ל-AOL את ICQ, אבל עד היום הוא ממשיך לתת לי עצות בהן אנו משתמשים לא מעט".

ארמסטורנג היפנה רמיזה לכיוונן של החברות הישראליות שמעוניינות לשתף פעולה עם AOL ואמר: "בשלב זה מעניינות אותנו טכנולוגיות קוד-פתוח שיאפשרו לנו להעשיר את כמות היישומים ואת הפלטפורמות הטכנולוגיה. אנחנו רוצים לשחרר למפתחים קוד פתוח משלנו (API) שיאפשר להם לפתח לנו יישומים", אמר.

יצוין כי שחרור קוד פתוח למפתחי תוכנה הוא אופנה המתפשטת בקרב ענקיות אינטרנט, בהן יאהו, שמעוניינות לשתף את מנוע החיפוש שלהן עם יישומים חדשים ולכן מעודדות מפתחים לפתח על גבי הקוד שלהן. ארמסטרונג ציין כי AOL מעוניינת להפוך למעטפת למפתחי תוכנה ולסייע להם לגבות תשלום על היישומים שלהם כדי להגביר את הכדאיות הכלכלית של מודל האינטרנט הקיים, שממומן בעיקר מפרסומות. "זה עניין חשוב במיוחד ברשתות חברתיות", אמר. הוא ציין את הרשת החברתית מייספייס שהולכת ומאבדת ממעמדה ביחס לרשת פייסבוק, כהשראה עבור AOL.

כבר שנים ש-AOL איבדה את ההובלה בתחומי החיפוש, לצד ירידה מתמשכת של עשרות אחוזים ברבעון של הכנסות מפרסום, וזאת כמעט עשור לאחר אחד המיזוגים הגדולים בהיסטוריה - בינה לבי טיים-וורנר, מיזוג שעומד להתבטל בחודשים הקרובים. "השקענו הון רב בחיפוש", אמר ארמסטרונג אמש בחולון. "אבל אנחנו חושבים להתמקד בתחומים בהם קיימת פחות תחרות וגדלים הסיכויים להצלחה. יש לנו חמישה תחומים מרכזיים בהם אנו רוצים להתמקד. חיפוש הוא אחד מהם אך לא החשוב ביותר. החזון שלנו אינו קשור דווקא לתחום החיפוש. AOL רוצה להיות המובילה בעולם בהבאת מידע מובנה לגולש ובהצגת תכנים. האם זה נשמע חזון טוב מספיק?" 

תגיות