אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבנקים המממנים את חברת AVIS הסכימו לוותר על שיעבוד על כלי הרכב צילום: סיוון פרג'

הבנקים המממנים את חברת AVIS הסכימו לוותר על שיעבוד על כלי הרכב

החברה תוכל לשעבד מעתה את כלי הרכב לצורך העמדת מימון מגורם חיצוני ובכללו יבואני הרכב או באמצעות הנפקה לציבור

30.06.2009, 17:38 | רחלי בינדמן
הבנקים המממנים של חברת הליסינג דן רכב (Avis) ויתרו על זכותם לשעבוד שלילי, (איסור לשעבד לאף גורם אחר את כלי הרכב ללא אישור הבנק) על כלי הרכב שבבעלות החברה. זאת בתמורה לכך שהחברה תיצור שיעבודים קבועים ראשונים בדרגה לטובת כל בנק מממן על חלק מכלי הרכב שבבעלות החברה ועל זכויותיה החוזיות בקשר עם כלי הרכב. השווי הכולל של כלי הרכב שישועבדו לטובת כל בנק נקבע על פי מפתח תימחור מוסכם ובהתאם למסגרות האשראי הקיימות בכל בנק.  

יתר כלי הרכב של החברה, שלא ישועבדו לבנקים יהיו חופשיים מכל שיעבוד שלילי, ויוכלו על פי בחירת החברה להיות משועבדים לטובת כל גורם מממן, לרבות ספקי החברה, יבואני רכב, בעלי מניות וכל גורם אחר, לשיקול דעתה של החברה וללא הגבלה בסכום. וזאת בלבד שסך חובותיה של החברה לגורם מממן כלשהוא לא יפחת בכל עת מ-60% מהסך הכולל של שווי כלי הרכב המשועבדים לאותו גורם מממן.

בנוסף, למרות השיעבוד הקבוע לטובת הבנקים, החברה תוכל לעשות שימוש ברכבים המשומשים הנדרשים במהלך עסקיה הרגיל דוגמת השכרת הרכב או החכרתו.  

קיימת אפשרות שהמהלך האמור מרמז על כוונת החברה לצאת בקרוב בגיוס הון שכנגדו בכוונתה להעניק שיעבוד על כלי הרכב שברשותה. אחת האפשרויות של גיוס הון היא באמצעות הנפקת חוב לציבור, שיגובה בשעבוד כלי רכב, כדוגמת הגיוס שהשלימה לאחרונה בהצלחה חברת שלמה החזקות של שלמה שמלצר.

אפשרות נוספת, סבירה פחות, היא קבלת אשראי מיבואני הרכב בתמורה לשיעבוד הרכבים. מדובר באפשרות קלושה לאור התבטאות מנכ"ל החברה, יואב הורוביץ בראיון ל"כלכליסט" לפני מספר חודשים על סלידתו ממגמה זו, המונהגת למשל על ידי קבוצת שלמה החזקות, המגבירה לטענתו את הסיכון של חברת הליסינג.

תגיות