אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה מחפשים כאן טים ארמסטרונג וריי אוזי צילומים: אי פי אי, בלומברג

מה מחפשים כאן טים ארמסטרונג וריי אוזי

מנכ"ל AOL ואיש החזון של מיקרוסופט ביקרו השבוע בישראל. ארמסטרונג הגיע כדי לאגד את 200 עובדי AOL בארץ תחת הנהלה אחת. אוזי הגיע כדי לחזור על מנטרות שיווקיות של גישת "מחשוב הענן"

02.07.2009, 13:12 | אסף גלעד

לא ארכיטקט התוכנה של מיקרוסופט, ריי אוזי, ולא מנכ"ל AOL טים ארמסטרונג ציפו למצוא את עצמם בחצר אספלט, בין חומת בטון למחסן אבן מט לנפול באזור התעשייה בפאתי חולון, לוחצים ידיים למאות צעירים שביום טוב לא היו מצליחים להשחיל הודעה לתיבת הדוא"ל שלהם.

אבל שניהם ביקרו השבוע, בזה אחר זה, במועדון הגראז' גיקס, שאליו הובאו על ידי יוסי ורדי, ידידם של יזמי הפרינג' הישראלים. השילוב הזה, בין מנכ"לים אמריקאים לבין סטארטאפיסטים קטנים, חובבי רובוטיקה ובלוגרים, לא יכול היה להתרחש בכל מקום אחר על פני הגלובוס. המוסך בחולון מייצג את כל מה שתעשיית הטכנולוגיה הישראלית היתה רוצה להעיד על עצמה - פשוטה, מאלתרת, בעלת חוש הומור ולעתים אף פרובינציאלית.

ריי אוזי (משמאל) עם יוסי ורדי, בכנס מיקרוסופט בתל אביב. הגיע כדי לחולל מהפכה, אך משדר זחיחות מוכרת, צילום: אוראל כהן ריי אוזי (משמאל) עם יוסי ורדי, בכנס מיקרוסופט בתל אביב. הגיע כדי לחולל מהפכה, אך משדר זחיחות מוכרת | צילום: אוראל כהן ריי אוזי (משמאל) עם יוסי ורדי, בכנס מיקרוסופט בתל אביב. הגיע כדי לחולל מהפכה, אך משדר זחיחות מוכרת, צילום: אוראל כהן

אבל האם זה מה שחיפשו שם אוזי וארמסטורנג? השניים ביקרו את הגראז' גיקס בהפרש של יום, אבל באו במטרות שונות. ארמסטרונג, כוכב עולה בתעשיית האינטרנט, עזב את גוגל אחרי תשע שנים כדי להציל את הספינה השוקעת של AOL. ל-AOL ארמסטרונג מביא בשורה של שינוי: הוא רוצה להפוך אותה לחברה המובילה בעולם, שמכונה כיום "ווב 3.0" או "תחום החיפוש הסמנטי".

ארמסטרונג רוצה ליצור מנוע חיפוש שלא רק מוצא מידע, אלא מנתח אותו ומציג תשובות אינטליגנטיות. אנשי הייטק ישראלים עתידים לשחק תפקיד במרדף אחרי היעד השאפתני הזה. ארמסטרונג בא לישראל בין היתר כדי לאגד את 200 עובדי AOL בארץ לראשונה תחת מנהל אחד. המנהל הוא אביחי ניסנבאום, מייסד־שותף של אתר השאלות והתשובות yedda.com, ש־AOL רכשה ב־2007.

גם אוזי בא רק לאחרונה למיקרוסופט. גם הוא מציג עצמו כחובב שינויים, כ"יזם תמידי", כפי שהעיד מעל במת כנס החדשנות של מיקרוסופט Think.Next, שנערך בתחילת השבוע. והוא גם מציג את עצמו כמבקר של מודל התוכנה המסורתי של יצרנית חלונות. אוזי הוא נושא הדגל של "מחשוב הענן" , העברת שירותים ותוכנות ממחשב הגולש לאינטרנט. אופיס יהיה מהשירותים הראשונים שמיקרוסופט תעביר אל "הענן".

אלא שאוזי אינו בעל בשורה בישראל. במיקרוסופט לא מפרטים אם וכיצד ישתלב מרכז הפיתוח בהרצליה, המעסיק 600 עובדים, באסטרטגיית "הענן" של אוזי. איש החזון של מיקרוסופט הגיע לחולון, ולישראל בכלל, כדי לחזור על מנטרות שיווקיות, ולהצדיק את צעדיה הנוכחיים והעתידיים של מיקרוסופט. אוזי שידר במידה רבה את הזחיחות שמיקרוסופט נודעת בה זה שנים, זחיחות שכאשר AOL הפגינה אותה, הסתיימה בחילופי מנכ"ל ואסטרטגיה.

תגיות