אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האח הגדול נחשף: חברות פרסום יבהירו לגולשים כיצד נאסף עליהם מידע צילום: בלומברג

האח הגדול נחשף: חברות פרסום יבהירו לגולשים כיצד נאסף עליהם מידע

חברות פרסום אינטראקטיבי בארה"ב יתחילו בשנה הבאה להודיע לגולשים שנאסף עליהם מידע, איזה שימוש ייעשה בו וכיצד ניתן לחסום את האיסוף

02.07.2009, 22:03 | סוכנויות הידיעות

קבוצת חברות מדיה ושיווק בארה"ב הכריזה היום על שורת צעדים, שנועדו להגביר את השקיפות והשליטה של הצרכנים על מידע שהחברות אוספות עליהם. שלושה אגודי פרסום שיתפו פעולה בנוגע להנחיות שהם יטילו על עצמם, וייכנסו לתוקף בתחילת השנה הבאה.

ההנחיות הן תגובה ישירה לצעדי הקונגרס ו-ועדת המסחר הפדרלית, שבעת האחרונה עושים מאמץ לפקח על פרטיות הגולשים באינטרנט. הרגולטור ביקר את חברות הפרסום האינטראקטיבי, על כך שלא הודיעו לצרכנים, כי הן אוספות עליהם מידע, ולא הסבירו כיצד הן עושות בו שימוש.

בפברואר, וועדת המסחר הפדרלית הוציאה דו"ח מיוחד שהאיץ בתעשיית הפרסום לעדכן את הנחיותיה בנוגע לאיסוף מידע. ביוני הוועדה הגיעה לפשרה עם חברת סירס, בעקבות האשמות כי הקמעונאית לא נתנה גילוי מלא של הדרכים בהן היא עוקבת אחר התנהגות הגושלים באינטרנט. במקביל, נוהלו חקירות על חברות פרסום התנהגותיות.

לפי ההנחיות החדשות, לאתרים הרלוונטיים תתווסף הודעה המתארת את סוג המידע הנאסף בהם, כיצד נעשה בו שימוש וכיצד הגולשים יכולים לחסום את המידע הנאסף עליהם למטרות פרסום התנהגותי או מכירת המידע לצדדים שלישיים. כיום, מידע מסוג זה נותר חבוי בגילוי הנאות המשפטי של האתרים והגולש הסביר יתקשה לקרוא ולהפנים את המשמעויות הנלוות. ההנחיות קוראות להבהרה ברורה, משמעותית ובולטת של הגילוי על איסוף המידע.

תגיות