ישראכרט נכנסת לראשונה לתחום הליסינג
חברת כרטיסי האשראי וארגון הקניות של משקי הקיבוצים יקימו חברת ליסינג משותפת - ללקוחות פרטיים
קבוצת האשראי ישראכרט הודיעה היום (ב) על כניסתה לתחום הליסינג מימוני ללקוחות פרטיים.
מדובר בתוכנית מימון חוץ בנקאית לרכישת מכונית חדשות, במסגרתה ישראכרט תממן את קניית הרכב המבוקש תמורת מקדמה כספית ותשלום חודשי קבוע למשך 36 חודשים. גובה המקדמה עבור הרכב החדש ינוע בין 20% ל-30% ממחיר המכונית. בתום שלוש השנים יוכל הלקוח להחזיר את הרכב, לרכוש אותו או להשתמש בנכס כבסיס לעסקת הרכב הבאה. בתום התקופה תעלה רכישת הרכב כ50% מערך המכונית במקור. ישראכרט מעריכה את היקף ענף הליסינג למגזר ב-3 מיליארד שקל בשנה.
המכוניות יסופקו באמצעות חברת משקי קיבוצים, שמספקת שירותי ליסינג תפעולי ללקוחות פרטיים ולמאות קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ.
על הלקוחות תוטל מגבלת נסועה של כ-25 אלף ק"מ בשנה ובכוונת ישראכרט להציע בעיקר מכוניות נפוצות בשוק.
שירות שאין לו ביקוש
גורמים בענף הביעו תמיהה על המהלך של ישראכרט בעיקר כיוון שהביקוש למכוניות חדשות רחוק משיאו: על פי דו"ח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם אתמול, מתחילת השנה נמסרו בישראל כ78 אלף מכוניות חדשות, צניחה של 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
יצוין שלא מדובר במיזם הראשון בישראל בתחום זה: לפני כשלוש שנים התקשרו חברת הליסינג שלמה SIXT (לשעבר ניו קופל SIXT) וחברת האשראי ויזה כ.א.ל. בהסכם דומה, במסגרתו מספקת ויזה כ.א.ל. מימון חיצוני לרכישת מכוניות בתנאי תשלום דומים לאלו של ישראכרט. במהלך התקופה הצליחה שלמה SIXT לצבור כמה אלפי לקוחות. לפני כארבע שנים ניסה בנק לאומי לצאת במיזם לליסינג תפעולי ללקוחות פרטיים יחד עם חברת הרץ, אולם לדברי גורמים בבנק לאומי "הביקוש לשירות התגלה כנמוך", מה שגרם לצדדים המעורבים להפסיק את שיתוף הפעולה.
ואם לא די בכך, חברות הליסינג הגדולות, דוגמת אוויס ואלבר, כבר צמצמו באופן דרמטי את פעילות מחלקות הליסינג המימוני: אוויס סגרה את המחלקה ואילו אלבר צמצמה את נפח הפעילות ב-40%. ביקורת שהושמעה כלפי המהלך בענף נוגעת לבחירת חברת הליסינג: משקי רכב נחשבת לחברה בינונית בגודלה, כך שלא בטוח שהיא מסוגלת לוגיסטית לטפל בצבר הזמנות בשוק הפרטי.
10 תגובות לכתיבת תגובה