אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראכרט נכנסת לראשונה לתחום הליסינג צילום: אוראל כהן

ישראכרט נכנסת לראשונה לתחום הליסינג

חברת כרטיסי האשראי וארגון הקניות של משקי הקיבוצים יקימו חברת ליסינג משותפת - ללקוחות פרטיים

06.07.2009, 12:10 | רונית גודמן וליאור גוטמן

קבוצת האשראי ישראכרט הודיעה היום (ב) על כניסתה לתחום הליסינג מימוני ללקוחות פרטיים.

מדובר בתוכנית מימון חוץ בנקאית לרכישת מכונית חדשות, במסגרתה ישראכרט תממן את קניית הרכב המבוקש תמורת מקדמה כספית ותשלום חודשי קבוע למשך 36 חודשים. גובה המקדמה עבור הרכב החדש ינוע בין 20% ל-30% ממחיר המכונית. בתום שלוש השנים יוכל הלקוח להחזיר את הרכב, לרכוש אותו או להשתמש בנכס כבסיס לעסקת הרכב הבאה. בתום התקופה תעלה רכישת הרכב כ50% מערך המכונית במקור. ישראכרט מעריכה את היקף ענף הליסינג למגזר ב-3 מיליארד שקל בשנה.

המכוניות יסופקו באמצעות חברת משקי קיבוצים, שמספקת שירותי ליסינג תפעולי ללקוחות פרטיים ולמאות קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ.

על הלקוחות תוטל מגבלת נסועה של כ-25 אלף ק"מ בשנה ובכוונת ישראכרט להציע בעיקר מכוניות נפוצות בשוק.

שירות שאין לו ביקוש

גורמים בענף הביעו תמיהה על המהלך של ישראכרט בעיקר כיוון שהביקוש למכוניות חדשות רחוק משיאו: על פי דו"ח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם אתמול, מתחילת השנה נמסרו בישראל כ78 אלף מכוניות חדשות, צניחה של 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

יצוין שלא מדובר במיזם הראשון בישראל בתחום זה: לפני כשלוש שנים התקשרו חברת הליסינג שלמה SIXT (לשעבר ניו קופל SIXT) וחברת האשראי ויזה כ.א.ל. בהסכם דומה, במסגרתו מספקת ויזה כ.א.ל. מימון חיצוני לרכישת מכוניות בתנאי תשלום דומים לאלו של ישראכרט. במהלך התקופה הצליחה שלמה SIXT לצבור כמה אלפי לקוחות. לפני כארבע שנים ניסה בנק לאומי לצאת במיזם לליסינג תפעולי ללקוחות פרטיים יחד עם חברת הרץ, אולם לדברי גורמים בבנק לאומי "הביקוש לשירות התגלה כנמוך", מה שגרם לצדדים המעורבים להפסיק את שיתוף הפעולה.

ואם לא די בכך, חברות הליסינג הגדולות, דוגמת אוויס ואלבר, כבר צמצמו באופן דרמטי את פעילות מחלקות הליסינג המימוני: אוויס סגרה את המחלקה ואילו אלבר צמצמה את נפח הפעילות  ב-40%. ביקורת שהושמעה כלפי המהלך בענף נוגעת לבחירת חברת הליסינג: משקי רכב נחשבת לחברה בינונית בגודלה, כך שלא בטוח שהיא מסוגלת לוגיסטית לטפל בצבר הזמנות בשוק הפרטי.

יתאהבו בכסף ולא באוטו

רון כהן, שממונה על האשראי והמימון בקבוצת ישראכרט, מסביר שהעלייה הצפויה במס שמוטל על מכוניות חדשות תגרום ללקוחות למצוא מקורות מימון חיצוניים לרכישת רכב: "תמורת אלף עד 1,200 שקל בחודש יוכלו לקוחות להשיג מכונית חדשה", אמר. בהתייחסו לגידול האיטי יחסית של התחום הסביר כהן ש"במתן אשראי אין טיפוס תלול. עובדים לאט ומבוקר. במקום להתאהב באוטו לקוחות יתאהבו בכסף". בנוגע לבחירת חברת הליסינג אמר כהן שמשקי ליסינג התגלתה כגוף עשיר הרבה יותר מהמתחרים בשוק: "בניגוד לחברות ליסינג אחרות, משקי ליסינג יציבה ולא ממונפת בשוק ההון. הם ידעו לטפל בלקוחות ללא קושי".

היקף תשלובת ישראכרט בתחום האשראי החוץ בנקאי הוא הנמוך מבין חברות כרטיסי האשראי. נכון לרבעון הראשון של שנת 2009 עמד היקף האשראי החוץ בנקאי של התשלובת על 368 מיליון שקלים לעומת 1.9 מיליארד שקלים של כאל ו- 957 מיליון שקלים של לאומי קארד.

מאז נכנס המנכ"ל החדש, דב קוטלר, לתפקיד, נקטה החברה במספר צעדים על מנת להרחיב את נתח השוק שלה בתחום. בשבוע שעבר, יצאה החברה במהלך של מתן הלוואות ללקוחות כל הבנקים ללא תלות בכרטיס אשראי. המהלך כולל מתן הלוואות תוך 3 ימי עסקים ושגובה ההלוואה יעמוד על 40 אלף שקל.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ביזבוז זמן
חבל על הזמן ועל הכסף , לא כ"כ מבין את חברת ישראכרט שהלכה על מהלך שכזה ועוד בתקופה כ"כ קשה . המוצר הזה פסה מן המדינה ואני מוכן לשים 1000000000 ש"ח בהתערבות שתוך חצי שנה כל העסק הזה מתמוטט. בנוסף מי המפגר שחותם על הסכם עם חברה קיבוצית?? אנשים חובבנים שכל מי שנכנס איתם לשותפות ברח כמו מאש..... יושבים שם אנשים עם חשיבה של לפני 100 שנה ובלי הבנה בסיסית בעסקים לא מכיר את האנשים שמוזכרים רק מכיר את אליחי אליגון שהיה מנהל שיווק באלבר וכעת הוא שם ועדיף שיהיה שם ולא יחרב חברות אחרות ( נפל אטומי)
מבין משהו בליסינג , שרון  |  10.07.09
9.
תגובה ל-6 מרקוביץ אולי באמת לא יודע כלום אבל
מאחוריו מסתתרת דורית ברנע הסגנית שלו שמרימה את כל החברה, אז גם אם הוא ממש לא כוכב גדול, הוא לפחות יודע לבחור אנשים שעושים יופי של עבודה... ישראכרט יכולים להיות בטוחים לגמרי, אם היא הולכת על משהו, היא יודעת מה היא עושה, דורית-שיהיה בהצלחה, מפרגנים לך, אלבריסטים לשעבר
בוגר אלבר , תל אביב  |  07.07.09
לכל התגובות