בעקבות תלונות: הפרסומת של נטוויז'ן תערך מחדש
מספר עמותות פנו לנציב תלונות הציבור במחאה על הפרסומת, המתארת סיטואציה בה מבקש בחור לנתק את אמו מהמכשירים
הפרסומת החדשה של נטוויז'ן מעוררת בימים האחרונים מאז עלייתה הדים רבים. הפרסומת, שנועדה לקדם באופן הומוריסטי את שירותי קו הטלפון של החברה, מתארת סיטואציה בה רואים בחור שמבקש שינתקו את אמו מהמכשירים. בסוף הפרסומת מתברר כי מדובר במכשיר הטלפון.
בעקבות פניות של עמותות דוגמת עמותת ליל"ך (לחיות ולמות בכבוד) לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה במחאה על הפרסומת, החליטו בחברה לערוך את הפרסומת מחדש.
מחברת נטוויז'ן נמסר בתגובה: "בבדיקה שערכנו בקרב קבוצת מיקוד טרם העלאת הקמפיין ולאחר העלאתו לשידור, נמצא כי הקמפיין אינו פוגע בצופים וכי הוא מאוד אהוד, משעשע והומוריסטי. יתרה מכך, כמות הפניות למוקדי המכירות של החברה בעקבות הקמפיין עלתה במאות אחוזים ולקוחות רבים מתחברים לשירות. עם זאת, אנו מתייחסים ברצינות לפניות המועטות שהתקבלו, מתנצלים בפני מי שנפגע מתוכן הדברים והחלטנו לערוך את הקמפיין באופן כזה שימנע פגיעה באנשים הרגישים לכך".
למרות התגובות שהגיעו לרשות השנייה, החליטו ברשות שלא לבקש את שינוי הפרסומת, "פניית הציבור שהתקבלה ברשות הועברה לתגובת המפרסם. לדברי המפרסם מדובר בתשדיר הנושא אופי הומוריסטי. באשר לטענו של ההומור, ניתן להתווכח ואף להסתייג. בבחינת מכלול השיקולים לא נמצאה כאן פגיעה המצדיקה התערבות ופסילה של התשדיר. במקרה זה אנו משאירים את העניין למפרסם ולפרסומאי ולמידת התחשבותם ברגשות של הפונים" נמסר מהרשות. עם זאת, תגובתו של נציב תלונות הציבור הייתה הרבה יותר נחרצת. במכתב שהוציא למתלוננים על הפרסומת כתב: "גם אני סבור שזו פרסומת מקאברית, עם הומור שחור משחור. ומעבר לכך, יש בפרסומת האמורה פגיעה ברחשי לב של ציבור לא קטן החשוף לפנייה האמורה. צריך מעט רגישות גם בפרסומות ובמיוחד כאלו המדמות מצב של דיני נפשות. לאור זאת אני מבקש מהנהלת הרשות שתתן את דעתה לעניין ותנצל את סמכותה להחליט לאיזו הוויה פרסומית אנחנו צריכים להיות מחוברים".
15 תגובות לכתיבת תגובה