אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות תלונות: הפרסומת של נטוויז'ן תערך מחדש

בעקבות תלונות: הפרסומת של נטוויז'ן תערך מחדש

מספר עמותות פנו לנציב תלונות הציבור במחאה על הפרסומת, המתארת סיטואציה בה מבקש בחור לנתק את אמו מהמכשירים

06.07.2009, 17:18 | מיטל זדה

הפרסומת החדשה של נטוויז'ן מעוררת בימים האחרונים מאז עלייתה הדים רבים. הפרסומת, שנועדה לקדם באופן הומוריסטי את שירותי קו הטלפון של החברה, מתארת סיטואציה בה רואים בחור שמבקש שינתקו את אמו מהמכשירים. בסוף הפרסומת מתברר כי מדובר במכשיר הטלפון.

בעקבות פניות של עמותות דוגמת עמותת ליל"ך (לחיות ולמות בכבוד) לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה במחאה על הפרסומת, החליטו בחברה לערוך את הפרסומת מחדש.

מחברת נטוויז'ן נמסר בתגובה: "בבדיקה שערכנו בקרב קבוצת מיקוד טרם העלאת הקמפיין ולאחר העלאתו לשידור, נמצא כי הקמפיין אינו פוגע בצופים וכי הוא מאוד אהוד, משעשע והומוריסטי. יתרה מכך, כמות הפניות למוקדי המכירות של החברה בעקבות הקמפיין עלתה במאות אחוזים ולקוחות רבים מתחברים לשירות. עם זאת, אנו מתייחסים ברצינות לפניות המועטות שהתקבלו, מתנצלים בפני מי שנפגע מתוכן הדברים והחלטנו לערוך את הקמפיין באופן כזה שימנע פגיעה באנשים הרגישים לכך".

למרות התגובות שהגיעו לרשות השנייה, החליטו ברשות שלא לבקש את שינוי הפרסומת, "פניית הציבור שהתקבלה ברשות הועברה לתגובת המפרסם. לדברי המפרסם מדובר בתשדיר הנושא אופי הומוריסטי. באשר לטענו של ההומור, ניתן להתווכח ואף להסתייג. בבחינת מכלול השיקולים לא נמצאה כאן פגיעה המצדיקה התערבות ופסילה של התשדיר. במקרה זה אנו משאירים את העניין למפרסם ולפרסומאי ולמידת התחשבותם ברגשות של הפונים" נמסר מהרשות.

עם זאת, תגובתו של נציב תלונות הציבור הייתה הרבה יותר נחרצת. במכתב שהוציא למתלוננים על הפרסומת כתב: "גם אני סבור שזו פרסומת מקאברית, עם הומור שחור משחור. ומעבר לכך, יש בפרסומת האמורה פגיעה ברחשי לב של ציבור לא קטן החשוף לפנייה האמורה. צריך מעט רגישות גם בפרסומות ובמיוחד כאלו המדמות מצב של דיני נפשות. לאור זאת אני מבקש מהנהלת הרשות שתתן את דעתה לעניין ותנצל את סמכותה להחליט לאיזו הוויה פרסומית אנחנו צריכים להיות מחוברים".

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מי שאיבד מישהו קרוב לא צוחק
סביר להניח שברוח השטות שאופפת אותנו בשנים האחרונות ובאין יותר דברים מקודשים הצעירים יותר נהנים וצוחקים ומתבדחים על פרסומת שכזו. אני מכירה צעירים אחרים, ואני מכירה מבוגרים, כאלה שהיו בסיטואציה של עומדים לאבד מישהו קרוב או שאיבדו כבר והסיטואציה הזו ממשית ביותר עבורם. בכל פעם שהפרסומת משודרת אני ושכמותי חוטפים אגרוף בבטן ונשימתנו נעתקת בכאב. הלוואי שאמא שלי הייתה יכולה להתקשר יום יום 50 פעם ביום, ואנחנו ביקשנו לתת לה ללכת בכבוד. לא קשור לפולניות ולא לחוש הומור. קשור לאטימות של הוגי הרעיון ואלה שצוחקים. אלה שצוחקים למראה מישהו נופל במקום לחוש לעזרתו. אני מנויה של נטוויז'ן ואני שוקלת להינתק מהם. ההתנצלות שלהם, במיוחד סופה - מטילה בנו "הרגישים לכך" דופי במקום להודות שמדובר בטעם רע של החברה ומפרסמיה.
נורית , שרון  |  09.07.09
לכל התגובות