אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דירקטור בפייסבוק: הכנסות האתר יגיעו למיליארדי דולרים בתוך 5 שנים צילום: בלומברג

דירקטור בפייסבוק: הכנסות האתר יגיעו למיליארדי דולרים בתוך 5 שנים

מארק אנדריסן, משקיע ותיק בעמק הסיליקון, סיפר לרויטרס כי הרשת החברתית תכניס השנה 500 מיליון דולר. לטענתו, פייסבוק היתה יכולה להגיע השנה למיליארד דולר - לו היתה משקיעה יותר במכירת פרסומות

07.07.2009, 15:54 | סוכנויות הידיעות

ההכנסות של פייסבוק יגיעו למיליארדי דולרים בשנה בתוך חמש שנים - כך טוען מארק אנדריסן, יזם ומשקיע ותיק בעמק הסיליקון וחבר בדירקטוריון של פייסבוק. אנדריסן אמר בראיון לסוכנות רויטרס כי הרשת החברתית הפופולרית צפויה להכניס השנה 500 מיליון דולר. לדבריו, היא היתה יכולה להגיע להכנסות של מיליארד דולר כבר השנה לו היתה משקיעה את מירב מאמציה במכירת פרסומות.

מארק אנדריסן, צילום: בלומברג מארק אנדריסן | צילום: בלומברג מארק אנדריסן, צילום: בלומברג

עם זאת, לדברי אנדריסן, האתרים החברתיים פועלים נכון בכך שהם מעדיפים בשלב זה להגדיל את מספר המשתמשים על חשבון ההשקעה בשיווק שטחי פרסום, למרות שההכנסות עדיין רחוקות מהפוטנציאל. פייסבוק היא כיום הרשת החברתית הגדולה בעולם - 225 מיליון מנויים בה ו-50 מיליון מבקרים בה ביום, כך לפי נתוני גוגל. האתר אינו חושף נתוני הכנסות, ובאופן רשמי ההנהלה מסרה כי ההכנסות השנה צפויות לגדול ב-70% לעומת השנה שעברה. ידוע כי האתר עדיין לא הגיע לרווחיות.

אנדריסן פיתח בתחילת שנות התשעים את נטסקייפ, דפדפן האינטרנט המודרני הראשון. כיום הוא מנהל את אתר הרשתות החברתיות נינג, והשבוע השיק גם קרן הון סיכון חדשה, שאותה ינהל יחד עם שותפו בן הורוויץ. אנדריסן הוא אחד המשקיעים בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, עוד אתר חברתי פופולרי ומדובר שעדיין אינו מניב רווחים. אנדריסן והורוויץ אומרים כי למרות השמועות, המשקיעים בטוויטר מרוצים מהתנהלות האתר ואף אחד מהם אינו דוחק בהנהלה להתחיל להחזיר את ההשקעה.

הורוויץ ואנדריסן מצביעים על הרשת החברתית מייספייס, שמאבדת משתמשים לטובת פייסבוק ולאחרונה פיטרה מאות עובדים, כהוכחה לדבריהם. הם אומרים כי במייספייס התרכזו יתר על המידה במכירת פרסומות, עקב דרישת הבעלים, תאגיד ניוז קורפ, לרווחים. כתוצאה מכך לא הושקעו מאמצים מספיקים בפיתוח הפלטפורמה ובריצוי המשתמשים, שעברו לפייסבוק. הורוויץ אמר לרויטרס כי "אם ההכנסות פגעו בחוויית המשתמש, הרי שזה היה דבר מסוכן מאוד לעשות".

תגיות