אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תאונה למדינה: עלות תאונות הדרכים נאמדות ב-39.6 מיליארד שקלים צילום: עמית שאבי

תאונה למדינה: עלות תאונות הדרכים נאמדות ב-39.6 מיליארד שקלים

כך עולה מדו"ח שפרסמה היום הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. נתונים שמוצגים בדו"ח מתייחסים אך ורק לתאונות דרכים עם נפגעים ואינם מסתמכים על מידע ממערכת הבריאות, מה שעלול להוריד מחומרת עלויות הנזק של התאונות

07.07.2009, 16:57 | תומר הדר
עלות תאונות הדרכים למשק הישראלי בין השנים 2004 ו-2008 נאמדת ב-39.6 מיליארד שקלים, כך עולה מדו"ח שפרסמה היום הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. נתונים שמוצגים בדו"ח מתייחסים אך ורק לתאונות דרכים עם נפגעים ואינם מסתמכים על מידע ממערכת הבריאות, מה שעלול להוריד מחומרת עלויות הנזק של התאונות, זאת מאחר והנתונים שמתקבלים מן המשטרה אינם משקפים את מספר המאושפזים המלא בבתי החולים.

על פי נתוני הדו"ח, שמתייחס לעלויות נזק הנכונות לשנת 2005, עיקר הנזקים הכלכליים למשק נובעים מתאונות דרכים שהתרחשו בעיר. כך משנת 2004 ועד סוף 2008 נגרמו למשק נזקים בסך של 23.8 מיליארד שקלים. לעומת זאת בתאונות דרכים שהתרחשו בכבישים הבינעירוניים נגרמו למשק נזקים בסך של 12.8 מיליארד שקלים.

בסך הכל, עלויות תאונות הדרכים למשק נמצאות במגמת ירידה. כך בשנת 2004 נאמדה עלות תאונות הדרכים למשק ב-8.48 מיליארד שקלים ואילו בשנת 2005 נאמדה העלות ב-8.14 מיליארד שקלים. כך, לאחר ירידה מתמדת נאמדה העלות דאשתקד ב-7.41 מיליארד שקלים.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מדינת ישראל מעודדת תאונות דרכים
מדינת ישראל, באמצעות ממשלת ישראל ומוסדותיה, מעודדת תאונות דרכים. ואי אפשר להתעלם מכך. בכתבה טוען תומר הדר כי הנזק ב- 5 שנים הוא כ- 40 מיליארד ש"ח, השאלה למי. והנזק הוא לנו, לאזרחים - המדינה רק עושה עלינו קופה. בואו נחשוב מה קורה בתאונה. נאמר שעשיתם תאונה, נפצעתם, והרכב נפגע. המדינה מרוויחה כמה פעמים: אם הרכב ניתן לתיקון, המדינה מרוויחה 60% על החלפים, ועוד מס על העבודה של המוסך שמתקן אותו. אם הרכב נהרס לחלוטין, עוד יותר טוב! על הרכב החדש שקניתם (60% מהמחיר זה מס), המדינה תרוויח אפילו יותר. ומה קרה אם חלילה נפצעתם או נהרגתם? לא קרה כלום. תקבלו פיצוי מלא מקרן "אבנר", כאשר התשלום (הפרמיה) משולמת מכיסכם, ואילו מס הכנסה יחגוג על התגמולים. ואי אפשר להמלט מהמסקנה הזאת. כמו שאמר פעם חיים הכט, בתוכניתו על תאונות הדרכים: "כל מה שצריך כדי למנוע תאונות, זה ניידת, שני שוטרים, מצלמת וידאו ושופט עצבני אחד.... ומשוויץ ייבואו לכאן ללמוד נהיגה נכונה" כי אם המדינה הייתה רוצה לעצור את התתאונות, היה אפשר לעשות את זה מיידית. ולכל בר-דעת ברור איך. כנראה שפשוט מעוניינים שהתאונות יימשכו. זה רע לנו, אבל טוב לתקציב המדינה.
אילן , רעננה  |  10.07.09
1.
טוב זה לפחות נובע מקיזוזים שהם עושים במספרים ???????
כפי שראינו מה שהמשטרה עשתה אז סביר להניח שגם הם עשו איזה צרגיל חשבונאי ויצא להם שיש פחות נפגעים - נו לך תאמין להם - אני לא וזה למה כי כל יום מנפחים לנו את השכל על כמויות של הרוגים ונפגעים וממוצע הולך ועולה של הרוגים בדרכים שאנחנו מתקרבים ל-2 הרוגים ליום - נו ...לך תאמין להם
hawk , מרכז  |  09.07.09