אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלמה Sixt השקיעה 300 מיליון שקל בצי ההשכרה צילום: שחר צרפתי

שלמה Sixt השקיעה 300 מיליון שקל בצי ההשכרה

ל"כלכליסט" נודע כי החברה צופה עלייה של 25% בתיירות הנכנסת לישראל בחודשי הקיץ

09.07.2009, 11:19 | ליאור גוטמן

חברת השכרת הרכב והליסינג שלמה Sixt השקיעה לאחרונה כ-300 מיליון שקל בשדרוג ובחידוש צי כלי הרכב שבבעלותה - כך נודע ל"כלכליסט".

 

לדברי אנשי שלמה Sixt, הסיבה להשקעה הגדולה שביצעה החברה ברכישת מכוניות חדשות היא התחזית של החברה לצמיחה גדולה בשיעור של 25% בתיירות הנכנסת לישראל בחודשים יולי ואוגוסט. במסגרת ההיערכות רכשה החברה בעיקר מכוניות משפחתיות ומיניוואנים.

אסי שמלצר, מנכ"ל קבוצת הרכב שלמה Sixt, אמר ל"כלכליסט" שלמרות התחזיות הכלכליות והפרסומים השליליים בתקשורת, המדברים על ירידה בענף התיירות, בשלמה Sixt צופים מגמה הפוכה. "תגברנו את הצי על בסיס צבר ההזמנות מתחילת השנה. רוב הזמנות הרכב מתבצעות בחו"ל, וחלק ניכר מהלקוחות בוחר לעקוף את סוכן המכירות באמצעות הזמנה עצמאית באינטרנט".

מנתוני השכרת הרכב של שלמה Sixt עולה שרוב התיירים מעדיפים מכוניות משפחתיות אוטומטיות או מיניוואנים שבהם שבעה מקומות. לדברי שמלצר, זמן ההשכרה הממוצע הוא תשעה עד עשרה ימים, שבמהלכם שוכר הרכב נוסע כ־150 ק"מ ביום. "בתקופת הקיץ והחגים יורגש מחסור בשוק המכוניות המשומשות, מאחר שחברות ההשכרה מעמידות את ציי הרכב לרשות התיירים", אמר שמלצר. "עם תום תקופת החגים כמה מהמכוניות נשארות בצי וכמה נמכרות. כדאי לזכור שציי רכב נמנעים בדרך כלל מלרכוש מכוניות בנובמבר, מכיוון שחודשיים לאחר מכן מתחלפת שנת דגם ואפשר לקנות מכוניות משנתון מתקדם, כך שהמכוניות שמוחזרות ישמשו לתגבור הצי הקיים".

ביוני פתחה שלמה Sixt סניף השכרה חדש במלון הילטון בתל אביב, שבו שוכנים הרבה תיירים ואנשי עסקים.

תגיות