אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
7 לשישבת: הצעות ורעיונות לסוף השבוע

בראנץ' בחוות התבלינים בגלבוע, טיול בנחל יגור, הופעה של עלמה זוהר ויענקל'ה רוטבליט, מארז של הסימפסונים והאישה שעם דוד ברוזה

09.07.2009, 11:40 | כתבי כלכליסט

דויד ברוזה - האשה שאיתי: מהדורה משולשת לאלבום הקלאסי

כשברוזה הקליט את "האשה שאיתי" ב־1983 הוא לא האמין שהתרגומים של יהונתן גפן לשירים הספרדיים שהוא שר לו ייהפכו במהרה לאחד מהאלבומים הנמכרים בישראל. אחרי כמה חודשים כבר היה ברור שמדובר בקלאסיקה, לא מעט בזכות ההפקה הרוקית של לואי להב, שהבליטה את הטמפרמנט הלטיני של "טיו אלברטו" וההוא ששולח סיגליות. למהדורה החדשה מצורפת ההופעה שחתמה את סיבוב ההשקה ההוא, המלמדת משהו על הנטייה של ברוזה למתוח את שיריו עד אין קץ. כאן זה עוד מקסים. אן.אם.סי־יונייטד, 115:45 דק', 79.90 שקל

מארז העונה הראשונה של הסימפסונים: צהוב עולה

חייהם של עשרות אלפי המעריצים הישראלים של "משפחת סימפסון" אף פעם לא היו קלים. גם כשהסדרה שודרה כאן, היא נדדה בין הערוצים ונדחקה לשעות שידור זניחות, ומי שביקש לעקוב אחר העונות נאלץ להשלים את הצפייה ברשת או במארזי הדי.וי.די המיובאים ונטולי התרגום. כעת, באיחור אופנתי משהו, מופצת מחדש העונה הראשונה של הסדרה, ששודרה בארה"ב בדיוק לפני 20 שנה. אמנם האנימציה של מאט גרונינג נראית מעט גרעינית, אבל המפגש המחודש עם המשפחה הצהובה ועם דמויות המשנה מהעיירה המטורללת ספרינגפילד יותר ממפצות על כך. לנועזים מומלץ לבחור בצפייה בפרקים כשערוץ הקול הוא בפולנית. אן.אם.סי־יונייטד, 320 דק', 149.90 שקל

קרן פלס בשמלה של ענת מנוס קרן פלס בשמלה של ענת מנוס קרן פלס בשמלה של ענת מנוס

אופנה לקיץ: הנחות בבוטיק ענת מנוס

בשישי בשעות 10:00–18:00 יארח הבוטיק של ענת מנוס את המותגים קונפי ועדה עדה (בגדי ילדים), גאלה (הלבשה תחתונה), אימלדה (תיקים), Tees Factory (טי שירטס) והתכשיטים של המעצבות מיה גלר והגר סתת. הפריטים יימכרו בעד 50% הנחה. דיזנגוף 187 תל אביב. טל': 077-2007550

פסטיבל אירובי בכפר סבא: שיעורים ליד הבריכה

בשעות 12:00–21:30 ייערך בקאנטרי כפר סבא הפנינג קיצי של שיעורי אירובי וקיקבוקס. חלק מהשיעורים ייערכו ליד הבריכה. בן יהודה 73 כפר סבא. 120 שקל, טל': 054-2398911

יענקל'ה רוטבליט ועלמה זהר: הופעה משפחתית למען מטרה טובה

לא בכל ערב מתרחש איחוד משפחתי שכזה על הבמה; אבל כשמוצאים את המטרה הראויה, אפשר גם לזמן לאותו אירוע את הזמרת עלמה זהר ואת הפזמונאי והיוצר יענקל'ה רוטבליט ולשמוע מהם פעמיים "כן". בשבת ב־20:30 יעלו השניים על במת תיאטרון היהלום ברמת גן כדי לבצע חומרים משותפים, וההכנסות - קודש לעמותת ישראלס, הפועלת לקידום המחקר במציאת פתרון למחלת ה־ALS. זהר ורוטבליט שיתפו פעולה לאחרונה במופע ההצדעה לאריק איינשטיין בקאבר של זהר לשיר "כמה טוב שבאת הביתה". לשניים היכרות קרובה וכואבת עם המחלה: אורנה זהר, אשתו של רוטבליט ואמה של עלמה, נפטרה לפני כ־10 שנים מהמחלה. היצירה 3 רמת גן. 150–350 שקל, טל': 03-6122776.

נחל יגור: ירידה תלולה בדרך לקיבוץ

מיטיבי לכת אוהבים לרדת במפלים היבשים המאפיינים את נחלי המדבריות. מדבר יהודה ואזור אילת מלאים בהם, וגם בכרמל יש אחד, נחל יגור - נחל אכזב שההליכה בו (במסלול הספציפי הזה) אמנם אינה מיועדת לילדים מתחת לגיל 12, אך בוודאי תתחבב על אוהבי האתגרים. רוב הדרך מוצלת על ידי החורש הים־תיכוני המוכר מהאזור, כך שלמרות המאמץ הפיזי, אל תפסלו את המסלול רק בגלל העונה.

איך מגיעים? יורדים במחלף זכרון לכיוון כביש 70. נוסעים עם הכביש כל הזמן עד צומת יגור, שם פונים שמאלה ועם הכביש ימינה. עולים בכביש 752 לכיוון נשר ובצומת נשר פונים שמאלה. חוצים את נשר לכיוון אוניברסיטת חיפה, ומשם ממשיכים ישר עם השילוט לעוספיא. נוסעים בתוך הכפר עד צומת טי, ופונים בו שמאלה. ממשיכים על דרך העפר עד עין אל בלד, שם מתחיל המסלול. סופו של הטיול בקיבוץ יגור: בצומת יגור פונים שמאלה ושוב שמאלה לכיוון הקיבוץ. בפנייה הראשונה פונים ימינה ומגיעים לחניון, שם משאירים את הרכב.

בראנץ בראנץ' בחווה. חוות התבלינים בראנץ

מעין אל בלד יוצא שביל מסומן אדום שכעבור כמה דקות מתחבר עם שביל ירוק. ממשיכים עם השביל האדום ונכנסים לתוך סבך החורש בתוך ערוץ הנחל. מדרגות הסלע בתחילת המסלול קטנות יחסית. גובה המדרגות הבאות יכול להגיע גם למטר, ובהדרגה המפלים נעשים תלולים יותר.

אל תתחכמו, והיעזרו ביתדות שנקבעו בצדי הנחל - הן יקלו, אפילו אם רק ברעיון איפה לשים את היד או הרגל. זו גם הסיבה שהמסלול אינו מומלץ בחורף; בנקל אפשר להחליק כאן. ערוץ הנחל מתרחב ונפגש עם השביל הכחול. ממשיכים עם הסימון האדום, שמוציא אותנו מהחורש וחושף קצת לשמש. העלייה הזו תוביל לקיבוץ יגור וגם למפגשים עם שביל כחול ושביל ישראל. פנייה שמאלה במפגש תוביל אתכם למסלול המכונה "שביל הנחש", אף שאינו מזכיר במאומה את אותו שביל המזוהה עם מצדה. בסיום העלייה מגיעה הירידה המיוחלת, זו שתסדר את הנשימה לפני המפגש עם הרכב בחניון יגור.

מקורות מידע: מסלול הפוך, מיגור לעוספיא: www.maslulim-israel.co.il או www.alternativ.co.il. מרחקים: מתל אביב: 110 ק"מ, כשעה וחצי נסיעה; מחיפה: 25 ק"מ, כ־40 דקות נסיעה.הכניסה חופשית

בראנץ' חדש בחוות התבלינים: טעמים מקומיים בגלבוע

מסעדת חוות התבלינים בגלבוע חונכת תפריט בראנץ' חדש. הארוחה במחיר של 48 או 75 שקל לאדם, בהזמנה מראש, מוגשת בכל ימות השבוע משמונה וחצי בבוקר ועד 12:00 בצהריים. מסלול ה־48 שקל כולל מגוון מנות כמו חביתת ירק, גבינות צאן ופוקצ'ה טרייה הנאפית במקום. בתפריט היקר יותר גם קרפים במילוי פטריות וכרישה ברוטב חמאת מרווה, שמנת ופרמז'ן, אנטיפסטי ועוד. לאחר הסעודה אפשר לבקר בצבעי אדמה, החנות החדשה שהוקמה במתחם, שבה נמכרות עבודות אמנות של יוצרות צפוניות, לצד תכשיטים, כלי בית, שמן זית מקומי, חומרי קוסמטיקה, צעצועים מבד ועוד. חוות התבלינים בגלבוע, טל': 04-6531093