אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיכום החציון הראשון של 2009: ירידה של 5.4% במכירות הקניונים צילום: אריאל בשור

סיכום החציון הראשון של 2009: ירידה של 5.4% במכירות הקניונים

מדובר באובדן הכנסות של 113 מיליון שקל למרכזים המסחריים לעומת החציון הראשון של 2008. ביוני נראית מגמת התאוששות. המרכזים שעלו: חולון, ממילא, וביג בית שמש

09.07.2009, 10:10 | גלי ברגר

בחציון הראשון של 2009 נרשמה ירידה של 5.4% במכירות המרכזים בישראל לעומת החציון הראשון של 2008. מכירות ענף האופנה ירדו ב־7%. כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי "כלכליסט".

כלל המכירות של חנויות החברות במערכת ריס, בהשוואת חנויות זהות, היה בחצי הראשון של השנה כ־1.8 מיליארד שקל - ירידה של 113 מיליון שקל לעומת החציון הראשון של 2008. כ־90 מיליון שקל מההכנסות שאבדו מיוחסות לתחום האופנה.

בעוד הרבעון הראשון של 2009 הושפע קשות מהמיתון ומהחורף שבושש לבוא והותיר את הסחורה בחנויות, ברבעון השני נראתה התאוששות ועלייה של 14% במכירות, אך עדיין מדובר בירידה של 5.5% לעומת הרבעון השני של 2008.

בבחינת הנתונים בערכים מתואמים למדד, התמונה נראית שלילית עוד יותר. לפי ניתוח ריס, בתחום האופנה חלה בארבעת החודשים הראשונים של השנה ירידה ריאלית של כ־13% במכירות לעומת התקופה המקבילה ב־2008, והשיא היה בחודש אפריל, שבו חלה ירידה ריאלית של 18%. במאי עמדה הירידה הריאלית על 2.4% בלבד - שיפור ניכר לארבעת החודשים הקודמים. תוצאות יוני, המשקפות ירידה ריאלית של 5.7%, מלמדות שאנחנו עדיין נמצאים בתקופת מיתון, אך שקו המגמה של הירידות החדות נבלם, והמבחן יהיה בחודשים הבאים.

תוצאות המכירות של יוני מעודדות יחסית, עם ירידה מתונה של 0.9% במכירות המרכזים המסחריים לעומת יוני 2008. עם זאת, תחום האופנה רשם בחודש שעבר ירידה של 3.6% במכירות, וזאת למרות המבצעים האגרסיביים הן מצד הרשתות והן מצד הנהלות הקניונים. המרכזים המסחריים שפדיונותיהם עלו ביוני האחרון הם קניון חולון (8.5%), ממילא (8%), מלחה (3.8%), דודג' סנטר נצרת (13%), ביג בית שמש (9.7%), וביג באר שבע (4.5%).

תגיות