אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסום העולמי יירד השנה ב־8.5% צילום: בלומברג

הפרסום העולמי יירד השנה ב־8.5%

חברת זניט אופטימדיה נאלצה לעדכן כלפי מטה בפעם השנייה את תחזיותיה עקב תוצאות הענף ברבעון הראשון. סין תתפוס את מקומה של בריטניה כמפרסמת הרביעית בגודלה בעולם

09.07.2009, 10:50 | חגי לוי

הפסימיות בתעשיית הפרסום העולמית מחריפה - זניט אופטימדיה, חברת המדיה של ענקית הפרסום פובליסיס, פרסמה השבוע תחזית מעודכנת להיקפי הפרסום בעולם, שלפיה כלל ההוצאה על פרסום תסתכם ב־2009 ב־456.5 מיליארד דולר - ירידה של 8.5% לעומת 2008.

התחזית המקורית שניתנה בדצמבר 2008 צפתה ירידה מתונה של 0.2% בהיקף הפרסום. באפריל עדכנה החברה את התחזיות לירידה של 6.9%, וכעת מתפרסמת תחזית שמצביעה על הירידה החדה ביותר עד כה. החברה הסבירה את הצורך לבצע תיקון בתוצאות הגרועות ברבעון הראשון של השנה.

על פי הדו"ח של זניט, שוק הפרסום הגדול בעולם, צפון אמריקה, עתיד להתכווץ השנה ב־10.3%, ולהסתכם ב־162 מיליארד דולר. בבריטניה צפויה ירידה חדה אף יותר של 10.5% במהלך 2009, ל־11 מיליארד ליש"ט.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

גם לגבי השנה הבאה התחזית אינה טובה - החברה צופה ירידה של 1.4% בשוק הפרסום הבריטי ב־2010, וירידה של 2.4% בשוק בצפון אמריקה.

מתוך 79 מדינות ואזורים שנבחנו במחקר, ב־24 בלבד צפוי היקף הפרסום לשמור על גודלו ואף לצמוח ב־2009. שתיים מהן הן הודו וסין, שצפויות לצמוח בשיעור של 7.7% ו־5.4% בהתאמה. אם יתממשו התחזיות, סין תעקוף את בריטניה ותיהפך למפרסמת הרביעית בגודלה בעולם.

ונקודת אור נוספת, לסיום: הפרסום הכלל עולמי ב־2010 צפוי לחזור לצמוח, בשיעור מתון של 1.6%. עורכי המחקר תולים את היפוך המגמה בהתאוששות הכלכלה העולמית, ובקיומם של כמה אירועי ספורט גדולים, בהן אולימפיאדת החורף ומונדיאל 2010, לצד הבחירות לבתי הנבחרים בארה"ב בשנה הבאה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות