אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות חשיפת כלכליסט: השר כץ מבקש להוזיל את הנסיעה בחלקו הצפוני של כביש 6

בעקבות חשיפת כלכליסט: השר כץ מבקש להוזיל את הנסיעה בחלקו הצפוני של כביש 6

שלשום נחשף, כי עלות נסיעה בקטע הצפוני, שייפתח בעוד 10 ימים, תהיה גבוהה ב-84% מבשאר קטעי הכביש. השר כץ: לשמור על "הגשמת מדיניות הקירוב של הפריפריה למרכז הארץ"

09.07.2009, 16:20 | ליאור גוטמן

שר התחבורה, ישראל כץ, פנה היום (הק) ליו"ר חברת חוצה ישראל, בבקשה להוזיל את עלויות הנסיעה הצפויות בחלקו הצפוני החדש של כביש 6.

קיזוז? "הקטע הצפוני בכביש 6 יעלה את ערך הנכסים" מנתוני לשכת שמאי המקרקעין עולה כי פתיחת הקטע הצפוני של הכביש תעלה את מחירי הנכסים בזכרון יעקב וביקנעם ב-10%-15%. מדובר בעיקר במחירי הפרויקטים החדשים, אולם גם שוק היד שנייה ייהנה מהן דותן לוי, 12 תגובותלכתבה המלאה

על פי משרד התחבורה, הסיבה לפנייתו של כץ נועדה לעודד את השימוש בקטע כביש זה, זאת לאור חשיפת "כלכליסט" בדבר הכוונה להחיל תעריף נסיעה גבוה ב-84% מהמקובל בקטע, סכום שעלול להגיע ל-11.26 שקל עבור כל נסיעה. הקטע הצפוני החדש של הכביש מתחיל במחלף עירון (ואדי ערה) ומסתיים במחלף תות (ואדי מילק), כאשר תאריך הפתיחה הרשמי נקבע ל-20 ביולי.

בניגוד לשאר קטעי כביש חוצה ישראל, החלק הצפוני של הכביש יחושב תעריפית כמקטע בודד, זאת בהשוואה לשאר חלקי הכביש, בהם מחושב התשלום לפי מינימום של שלושה מקטעים. שיטת תשלום זאת מעמידה לרשות תושבי הצפון אפשרות לנסוע בכביש גם למרחקים קצרים. עם זאת, מחברת דרך ארץ, זכיינית המדינה להקמה ותפעול כביש 6, מסבירים שהקטע הצפוני מחושב אחרת, מכיוון שמדובר בזיכיון נפרד לחלוטין.

מנגד טוען השר כץ, כי מעבר בחלקו הצפוני של כביש 6 אמור לקצר את הדרך לצפון הארץ באופן משמעותי, מה ש"יגשים את מדיניות הממשלה לקרב את הפריפריה למרכז הארץ", ולכן עלות הנסיעה שם חייבת להיות שווה לעלות הנסיעה בשאר מקטעי הכביש.

יצויין שלאחרונה ביקשה המדינה להחיל, באמצעות חוק ההסדרים, תעריף נסיעה נמוך של כ-2.5 שקל עבור תנועה בחלקו הדרומי של כביש 6 (ממחלף קריית גת ועד מחלף אחוזם), אולם הרעיון נדחה, עקב התערבותם של השרים שטייניץ ושלום. על פי תקציב משרד התחבורה, עד 2010 יושקעו כרבע מיליון שקל בכביש 6, מתוכן כ-176 מיליון שקל ב-2009.

תגיות