אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלתא ויונייטד איירליינס נקנסו ע"י משרד התחבורה האמריקאי בשל פגיעות צרכניות צילום: בלומברג

דלתא ויונייטד איירליינס נקנסו ע"י משרד התחבורה האמריקאי בשל פגיעות צרכניות

על יונייטד הוטל קנס של 80 אלף דולר, בשל אי-עדכון נוסעים לגבי טיסות "קוד שייר". דלתא נקנסה ב-375 אלף דולר, בשל הפרת חוקים הקשורים לפיצוי הנוסעים בעת "אובר-בוקינג" בטיסה

10.07.2009, 14:36 | יסמין גיל

משרד התחבורה האמריקאי (DOT) הודיע אתמול (ה') רשמית, כי הטיל קנסות כספיים על שתי חברות תעופה אמריקאיות: יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס - הראשונה, בשל אי-עדכון נוסעים לגבי טיסות "קוד שייר", והשנייה בשל הפרת חוקים הקשורים לפיצוי הנוסעים, בעת רישום יתר בטיסה ("אובר בוקינג").

טיסה בחברה עלומה

על יונייטד הוטל קנס של 80 אלף דולר, משום ש"נכשלה בחשיפה בפני הצרכנים כי הטיסות שנמכרו על ידה, פועלות למעשה במסגרת הסכם 'קוד שייר'", דבר הודעת משרד התחבורה האמריקאי. "כשצרכנים רוכשים כרטיס טיסה, יש להם את הזכות לדעת איזו חברת תעופה תפעיל את טיסתם", מסר מזכיר המשרד בהודעתו. "אנו נמשיך להבטיח שמובילים יצייתו לחוקי ה'קוד שייר'", הוסיף. 

תחת הסכם "קוד שייר", מוכרת חברת התעופה מושבים בטיסות שמופעלות באמצעות חברת תעופה אחרת. תקנות משרד התחבורה האמריקאי מחייבות את החברות ליידע את הצרכנים, עוד לפני שהם מזמינים טיסה, אם הטיסה מופעלת באמצעות חברה אחרת תחת ההסכם.

מהודעת משרד התחבורה עולה, כי בינואר האחרון, פנו נציגי המשרד לסוכני המכירות של יונייטד, במטרה לבדוק האם הם מיידעים את הלקוחות לגבי הסכמי ה"קוד שייר", כנדרש, אולם מצאו שהסוכנים נכשלו לעשות כן במספר רב של פניות.

הנוסעים "מתנדבים" - אך לא מקבלים את זכויותיהם

במקביל, הטיל כאמור המשרד קנס אזרחי בגובה 375 אלף דולר גם על דלתא איירליינס, בשל הפרת חוקים פדרליים כלפי נוסעים שנמנעה מהם העלייה למטוס, בטיסות שבהם התבצע רישום יתר ("אובר בוקינג").

"חברות התעופה, בדרך כלל, מוכרות יותר כרטיסי טיסה על המטוס, על מנת להבטיח שימלאו את המושבים והחוקים נועדו להגן על הצרכנים כאשר זה קורה", אמר מזכיר משרד התחבורה האמריקאי. "אנו לוקחים את החוקים האלה ברצינות וננקוט בפעולות אכיפה, כשצריך".

על פי החוקים האמריקאיים, כשהטיסה מלאה ברישום יתר, נדרשות חברות התעופה לחפש מתנדבים שיסכימו לוותר על מושביהם, תמורת פיצוי. משלא נמצאו מספיק מתנדבים, חברת התעופה נאלצת "לנדב" נוסעים שיוותרו על הטיסה, בדרך כלל אלו הנוסעים שעשו צ'ק אין מאוחר יותר.

החברה נדרשת לספק לאותם נוסעים מסמך כתוב, שבו מצויינות זכויותיהם, וכן מדוע הורדו מהטיסה. ברוב המקרים נוסעים ש"מנודבים" לרדת מהטיסה, מקבלים פיצוי של עד 800 דולר במזומן.

אולם נתונים העלו, כי בדלתא נרשם מספר גבוה של תלונות בנושא זה ולכן נקנסה החברה בסכום האמור, מתוכו 200 אלף דולר ישמשו להטמעת מערכות בחברת התעופה, לטובת הצרכנים.

תגיות