אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבוצות הרכישה מגיעות ליריד צילום: בועז אופנהיים

קבוצות הרכישה מגיעות ליריד

הדוכנים שלהן היוו את המוקד המרכזי ביריד הדירות של מרכז הבנייה. גם חברות הנדל"ן הודו שהן שוקלות להיכנס לתחום. מבקרים ביריד: "אין סיבה לקנות דירה ב־2 מיליון שקל כאשר בקבוצת רכישה מציעים דירה בפלורנטין ב־665 אלף שקל"

12.07.2009, 08:32 | אורי חודי ושי פאוזנר

החידוש המרכזי ביריד הדירות של מרכז הבניה שנערך בסוף השבוע היה מתחם ראשון מסוגו של נציגי קבוצות רכישה. כ־15 קבוצות פנו לקהל המבקרים והציעו להן להצטרף לרכישת דירות משותפת במחירים אטרקטיביים במיוחד.

מי שהתקרב למתחם התקשה לפספס את השלט של אחת הקבוצות שהבטיח "דירת 3 חדרים עם מעלית, חניה ומרפסת בפלורנטין, תמורת 665 אלף שקל".

זוג בן כ־50, שנרשם בקבוצת רכישה של חברת בסר למתחם דרום הקריה בתל אביב, סיפר ל"כלכליסט" כי "אי אפשר להתווכח עם המחירים בקבוצות רכישה. אתה מסתובב כאן ביריד ורואה את המחירים של הדירת החדשות של חברות הבנייה, שנעות סביב שני מיליון שקל. אין סיבה לקנות דירה כזו, כאשר בקבוצת רכישה מציעים לך דירה בפלורנטין בתל אביב ב־665 אלף שקל".

אף שהקבלנים והיזמים בשוק המגורים נוטים בדרך כלל לתקוף את שוק קבוצות הרכישה, הפעם נראו רוב נציגי השיווק הבכירים של החברות הוותיקות לוחמניים פחות. לנוכח התורים הארוכים, נראה שגם חלק מהם מבינים שזה הזמן לבחון כניסה לתחום קבוצות הרכישה.

 , צילום: עית שעל צילום: עית שעל  , צילום: עית שעל

דורית סדן, סמנכ"לית השיווק של חברת שיכון ובינוי נדל"ן מקבוצתה של שרי אריסון, ציינה כי "אנחנו מקבלים הרבה מאוד פניות של קבוצות רכישה אשר מתעניינות ברכישת קרקעות שלנו לשם בנייה עצמאית. אנחנו לא אומרים 'לא' באופן גורף לדברים האלה, ובודקים כל עסקה ועסקה". על אפשרות שיווק של דירות שאותן בונה החברה לקבוצות הרכישה אומרת סדן: "גם בעניין זה מתקבלות אצלנו פניות, אבל אנחנו מוכרים די הצורך כדי שלא ניאלץ להיכנס לתחום הזה".

חיים קראדי, סמנכ"ל השיווק של חברת פרשקובסקי, אמר ל"כלכליסט": "זהו יריד הדירות המוצלח ביותר שהיה פה בחמש השנים האחרונות. אנשים הפנימו שהמחירים כבר לא יירדו יותר למרות המשבר, ובאים לקנות". בהתייחסו לעניין קבוצות הרכישה ציין קראדי כי "מי שקונה בקבוצות רכישה צריך להבין שיש בזה סיכון. יש קבוצות רכישה מקצועיות בשוק, אבל מספרן קטן מאוד", אמר.

שרון בן צבי, סמנכ"לית השיווק של חברת לוינשטיין, ציינה גם היא שהיריד השנה מוצלח מאוד. לדבריה, "קבוצות הרכישה הן טרנד מעניין. יש מקום לבחון אותו, גם לרוכשים וגם לנו. החברה שוקלת להיכנס לתחום הזה".

אלפי האנשים שצבאו על היריד, שנערך במרכז הירידים בגני התערוכה בתל אביב, ממחישים את שינוי המגמה עליו מדווחים הגורמים בשוק בחודשיים האחרונים. הקבלנים מדווחים שמאי ויוני הם ביצעו יותר עסקאות מבחודשים המקבילים בשנה שעברה, שקדמו למשבר בשווקים הפיננסיים.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות