אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המו"לים האמריקאים מתכוננים לקינדל צילום: חגי דגל

המו"לים האמריקאים מתכוננים לקינדל

הבעיה האקוטית החדשה של תעשיית הספרים: מתי לפרסם עותק אלקטרוני של ספר שיצא לאור בדפוס. במקביל, קבוצה מהמפלגה הדמוקרטית דורשת להעניק קינדל לכל תלמיד

15.07.2009, 13:33 | יוסי גורביץ
תעשיית הוצאה לאור האמריקאית מתחבטת בבעיה חדשה: מתי, אם בכלל, להוציא מהדורה אלקטרונית של הספרים החדשים היוצאים לשוק. כך דיווח אתמול הניו יורק טיימס.

ספרו החדש של דן בראון, מחבר "צופן דה וינצ'י", צפוי לצאת בכריכה קשה בספטמבר הקרוב, אך ההוצאה טרם החליטה מתי תוציא לו מהדורה אלקטרונית. המו"לים טרם יודעים כיצד להתמודד עם קוראי הספרים האלקטרוניים, והם מתמודדים עם שני פחדים. הראשון, שהוצאת מהדורה אלקטרונית תוביל לכך שהספר החדש יודלף לרשת עוד קודם לצאתו, והשני – שתיגרם פגיעה ניכרת ברווחיהם.
יסייע, אולי, למערכת החינוך; בינתיים, טורד את מנוחת המו"לים. קינדל, צילום: בלומברג יסייע, אולי, למערכת החינוך; בינתיים, טורד את מנוחת המו"לים. קינדל | צילום: בלומברג יסייע, אולי, למערכת החינוך; בינתיים, טורד את מנוחת המו"לים. קינדל, צילום: בלומברג

אף שמחקרים הראו כי קיומו של עותק אלקטרוני של ספר באמזון מעלה בכ-35% את מכירות הכותר בדפוס, המחיר המקובל של ספרים לקינדל – קורא הספרים הפופולרי של אמזון – הוא 9.99 דולרים; ספרים בכריכה קשה, לשם השוואה, נמכרים ב-25 עד 35 דולרים. מהדורת הקינדל היא בפועל מהדורת כריכה-רכה של הספר – והמו"לים לא יודעים מתי מן הראוי להוציאה לשוק.

דובר של Random House, אחד מבתי המו"לים הגדולים, אמר כי כעיקרון, החברה מעדיפה להוציא את המהדורה האלקטרונית בו זמנים עם פרסום המהדורה המודפסת, אך "עשויה להקדים או לעכב" את המהדורה האלקטרונית של ספרים ספציפיים, בהתאם למצב.

בתוך כך, מדווח הניו יורק טיימס, קבוצה של מעצבי מדיניות של המפלגה הדמוקרטית – ה-Democratic Leadership Council - פרסמה אתמול (ג') מסמך הקורא להעניק קורא ספרים דיגיטליים לכל תלמיד בארה"ב. כותבי המסמך – ששמו הוא A Kindle in Every Backpack, "קינדל בכל ילקוט" – נחשבים למקורבים לממשל אובמה.

הכותבים קראו לממשל "שלא להמתין עשור או שניים כדי להשיג את הבלתי נמנע – מערכת חינוך שבה לכל ילד יש קורא ספרים אלקטרוני". לדבריהם, המכשירים יוכלו לאפשר למורים "להתחרות על תשומת ליבם של התלמידים" בעידן הדיגיטלי, ולהתאים את תוכנית הלימודים ספציפית לכיתה אותה הם מלמדים.

אף שהאפשרות שהממשל יעניק לאמזון חוזה ענק שכזה ללא מכרז נראית קלושה, כפי שמודים כותבי המסמך עצמם, הם טוענים שהצעד הוא הכרחי, וכי יוביל לחיסכון בהוצאות של כ-700 מיליון דולר בתוך השנה החמישית ליישומו.

תגיות