וול מארט תסייע לצרכן לקבוע כמה "ירוק" סל הקניות שלו
הרשת משיקה את מדד הקיימות שידרג את המוצרים על המדף לפי מידת הנזק לסביבה
המיתוג הירוק שוול מארט מנסה לשוות לעצמה בשנים האחרונות עולה מדרגה. ענקית המקעונאות מארה"ב עומדת להכריז מחר על מערכת תיוג אלקטרונית שאמורה לסייע לצרכנים ולקמעונאיות אחרות לקבוע את ההשפעה החברתית והסביבתית של כל מוצר שיונח על המדפים.
הגודל של וול מארט מאפשר לה להוביל את הענף ולגרום לו לאמץ יוזמות חדשות. החברה משיקה את יצירת האינדקס האלקטרוני שיקבע את מידת ה"קיימות" של כל מוצר, בהתבסס על מה שהרשת מכנה 'מעגלי חיים'. כדי לבצע את המהלך, הרשת אמורה לבקש מיותר מ-100 אלף ספקים לתת לה נתונים על שרשרת האספקה והייצור של המוצרים.
הרשת תעבוד במשותף עם מלומדים, מומחי סביבה וקבוצות חברתיות, לצד קמעונאיות אחרות. בטווח הקצר, מדד הקיימות אמור לספק לצרכנים כלים להערכה עד כמה סל הקניות שלהם ירוק, מבלי שהאחריות לכך תוטל רק עליהם.
בטווח הארוך, המדד אמור להצית תחרות ליצירת מוצרים יותר ירוקים. עד היום הפעילות הירוקה של הרשת היתה בעיקר בתחום המיחזור והאתגר הגדול ביותר שלה הוא שינוי ההרכב של המוצרים על המדפים.
תגובה אחת לכתיבת תגובה