אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח: "נלחם בבנקים ונבצע ביטול פוליסות לכל לקוח שקיבל ייעוץ בבנק"  צילום: בועז אופנהיים

אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח: "נלחם בבנקים ונבצע ביטול פוליסות לכל לקוח שקיבל ייעוץ בבנק"

בכנס לשכת סוכני הביטוח שהתקיים הבוקר בת"א אמר יונל כהן מנכ"ל מגדל לסוכני הביטוח: "הבנקים יהוו תחרות אמיתית לכם, צריך להכיר בה ולא לבטלה"

16.07.2009, 12:06 | רחלי בינדמן
"אנחנו נילחם בכניסת הבנקים לייעוץ פנסיוני ונבצע ביטול פוליסות של כל פוליסה שנחתמה מול יועץ בבנק". כך אמר הבוקר אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח בכנס שאירגנה הלשכה בת"א בנושא חיסכון פנסיוני.

יונל כהן, מנכ"ל חברת הביטוח מגדל, הגדולה בענף ביקש להרגיע מעט מההתלהמות של הסוכנים כנגד כניסת הבנקים לייעוץ "אודי כץ תמיד כועס עלי על קיומה של איחוד ישיר (חברת בת של מגדל שעוסק בביטוח ישיר ללא סוכנים-ר"ב) אבל אני אומר לך אודי, איחוד ישיר היא סוכנות ביטוח לכל דבר, ואם אתה חכם תגדיר את הבנקים גם כסוכני ביטוח. הסוכנים, היועצים, חברות הביטוח הישיר כולם מתחרים על ליבו של הצרכן וזה לא משנה הטייטל שלהם. זה לא נכון לפסול אחד את השני".

עוד הוסיף כהן "הבנק יכול לעשות דברים אגרסיבים בעוגה הזו שנקראת ביטוח פנסיוני אל מול המתחרים שלו. יש 3000 סוכנים פעילים בתחום הביטוח הפנסיוני ועכשיו נכנסים למערכה הזו 1500 יועצים בבנק עם אמביציה אדירה, מערכת מיכונית טובה יותר, אמנם עם מודל תמחור לא הוגן אבל בסופו של דבר מדובר בתחרות אמיתית שצריך להכיר בה. צריך לזכור שהבנקים עובדים היום עם מרווחים מאד נמוכים וייקח עוד הרבה שנים עד שיתחילו לעשות כסף מהייעוץ".

כהן סיכם כי "האתגר שלנו הוא להבין שיש פה תחרות יותר קשה שתעודד אותנו להגיע להשגים יותר טובים, כשהטובים ינצחו. לסוכנים יש הכוח להגיע ללקוח בתחומים שהבנקים לא יכול לתת יעוץ לגביהם כמו ביטוח אלמנטרי וביטוח סיעודי, לסוכן יש יכולת להגיע לבית הלקוח ושם טמון היתרון שלו".

כהן התייחס למהפכות שעוברות על העולם הפנסיוני בדמות חקיקה תכופה של האוצר "משנת 2000 אנחנו עוברים מהפכה של תקנות שאנחנו הרבה פעמים לא יודעים איך ליישם אותן. ענף הביטוח עובר הוריקן, החלק מחוק ההסדרים בשנת 2000 שהגביל את התקרה ההונית, הלאמת קופות הפנסיה הותיקות, יציאת ההסתדרות כשחקן מתחום הפנסיה, תיקון 3 שהפך את כל מוצרי החיסכון למוצרי קצבה בלבד, העובדה שאג"ח מדינה מונפקות רק למוצר פנסיוני אחד (קרנות פנסיה –ר"ב) שזה דבר שצריך לשנות. כל אחד ממאפייני המהפכה בא ממקום טוב אבל השאלה הוא אופן היישום שלו".

כהן לא מאמין שתקנות הניוד החדשות שמאפשרות מעבר ממוצר פנסיוני אחד לאחר, כמו מביטוחי מנהלים לקרנות פנסיה תופס תאוצר "תקנות הניוד אינן דבר מהותי, בינתים הכסף לא זז ממקום למקום, בדיוק כמו שלא עוברים מקופת חולים אחת לאחרת או מבנק אחד לאחר , כך החוסכים לא מניידים את החיסכון מחברה לחברה, אנשים נאמנים לעוצמה.

כהן סבור כי כדי שסוכן הביטוח ישרוד בעולם הנוכחי "אסור לו לחפש מה לא בסדר עם הבנקים ולטמון את הראש בחול, אלא להכיר בקיומם ולנסות להיות יותר טוב מהם".

בכנס נשא דברים גם משה תמיר, משנה למנכ"ל מגדל. תמיר התייחס לפוטנציאל שזיהתה מגדל באוכלוסיית הגיל השלישי, חוסכים מגיל 55 ומעלה. "כ-1.5 מיליון חוסכים הם מעל גיל 55 והם מחזיקים בלמעלה מ-70% מנכסי החיסכון" ציין תמיר. תמיר התייחס לכך שמאז תיקון 3 שביטל את האפשרות למשוך את החיסכון הפנסיוני במזומן כסכום חד פעמי וכפה על החוסכים לקבל קיצבה, הקשר מול הלקוח גם לאחר גיל הפרישה מול חברת הביטוח נותר שריר וקיים ושם טמון הפוטנציאל. תמיר התייחס ליכולת להציע לפלג לקוחות זה הבטחת תוחלת חיים, קרי הבטחת קצבה גבוהה בגיל פרישה גם אם תוחלת החיים תעלה וכן הבטחת תשואה מינימאלית, שתמנע זעזועים של החיסכון בשוק תנודתי.

תגיות