אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר 5.5 שנות צמיחה: מכירות קרפור ירדו ב-1.2% ברבעון השני צילום: בלומברג

לאחר 5.5 שנות צמיחה: מכירות קרפור ירדו ב-1.2% ברבעון השני

הקמעונאית, שעשוייה להיות ההימור החדש של נוחי דנקנר, מכרה ברבעון החולף ב-23.4 מיליארד יורו

17.07.2009, 19:22 | סוכנויות הידיעות

ענקית הקמעונאות האירופית קרפור מציגה ירידה של 1.2% במכירות הרבעון השני נוכח ירידה בביקושים באירופה והחברה לא צופה שיפור בתנאים הכלכליים בתקופה הקרובה.

הקמעונאית השניה בגודלה בעולם אחרי וול מארט, מכרה ברבעון ב-23.4 מיליארד יורו לעומת 23.7 מיליארד יורו ברבעון המקביל. מדובר ברבעון שני ברציפות של ירידה במכירות לאחר 5 וחצי שנים של עליה רצופה במכירות.

עם זאת, החברה שבסיסה בפריס, דיווחה על עליה מתונה של 0.6% במכירות בצרפת, עם השקת רשת ה'דיסקאונט'. צרפת מהווה 40% ממכירות הרשת, וסך ההכנסות באירופה ירדו ב-5.1% ל-8.4 מיליארד יורו. בברזיל נרשמה עליה של 6.9% ל-2.2 מיליארד יורו ובסין החברה נהנתה מגידול של 29.5% במכירות ל-889 מיליון יורו.  

בסיכום המחצית החברה מכרה ב-46 מיליארד יורו - ירידה של 2%. החברה מנסה להוריד עלויות ולהגדיל את המכירות נוכח המיתון, שגובה מחיר כבד מהצריכה הפרטית באירופה. היעד למחצית השניה, הוא הורדה של עלויות ההפצה ב-315 מיליון יורו.

כמו כן, החברה תנסה להוריד את הוצאות המימון ל-2.5 מיליארד יורו ותצמצם את ימי המלאי ליומיים. בסוף יוני החברה הודיעה שיעד הרווחיות התפעולית שלה לשנה הקרובה הוא 2.7 מיליארד יורו עד 2.8 מילארד יורו. לצד קרדיט סוויס, נוחי דנקנר החליט לאחרונה להמר גם על קרפור. כור דיווחה ביוני על האפשרות שתקנה מניות קרפור בהיקף של עד 3.5 מיליארד שקל. המניה ננעלה היום בירידה של 4.4% בבורסה בצרפת.

תגיות