אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואן קרוקס על הפרסומים בדבר פשיטת רגל: "איזה פרשן החליט לזרוק משפט וכולם מגיבים"

יבואן קרוקס על הפרסומים בדבר פשיטת רגל: "איזה פרשן החליט לזרוק משפט וכולם מגיבים"

בסוף השבוע האחרון עלו פרסומים לפיהם עומדת החברה בפני פשיטת רגל וחובותיה נאמדים במיליוני דולרים. היבואן בישראל סיפר ל"כלכליסט" כי הנתונים ידועים כבר מאפריל וכי החברה הורידה מלאים, החזירה חלק מהחובות ומתכננת להמשיך ולהתרחב

19.07.2009, 15:55 | אורנה יפת
הפרסומים בסוף השבוע על כך שקרוקס העולמית עומדת בפני פשיטת רגל הצליחו להטריד את החברה העולמית ואת היבואנית בישראל, חברת קולנוע חדש. על פי הפרסומים, אשתקד הפסידה החברה העולמית 185.1 מיליון דולר, פיטרה כ-2,000 עובדים וחובותיה נאמדים במיליוני דולרים.

היבואן בישראל מיהר להגיב ולהרגיע. בשיחה ל"כלכליסט" אומר מיכאל הורוביץ, המשנה למנכ"ל החברה והאחראי על הכספים, כי הנתונים המספריים שפורסמו ידועים כבר מאמצע חודש אפריל וכעת "איזה פרשן החליט לזרוק משפט וכולם מגיבים". לדבריו, המניה הייתה מנופחת ברמות גבוהות ולפני מספר חודשים היא חזרה לפרופורציות הנכונות. מניית קרוקס הייתה בשיא השפל בדצמבר 2008, אז עמדה על 79 סנט למניה ומאז היא עלתה ונעה בין 3 ל-4 דולרים.

"ב-31 למרץ רכש ביל גייטס 3 מיליון מניות של קרוקס והוא מחזיק כיום 3.58% מהחברה", אמר הורוביץ. "כתוצאה מהמשבר הבינו בחברה העולמית שהאסטרטגיה של התבססות על מוצר אחד, הדגם הראשון ביץ', אינה מספיקה ושצריך לשנות אסטרטגיה". כיום משווקת החברה מגוון דגמים ונכנסה גם לתחום האופנה והאקססוריז.

"יש כיום ראייה לטווח ארוך. ההתמקדות היא בריטייל ועובדים כיום בצורה יותר מסודרת על הקולקציות. החברה הורידה מלאים מ-250 מיליון דולר ל-120 מיליון דולר, קיצרה את ימי החוב והחזירה חלק מהחובות", אומר הורוביץ. "בנוסף, בשבועות הקרובים היא תצא עם סלוגנים חדשים".

גם בישראל תמשיך הרשת בהתרחבות. בנוסף ל-16 החנויות הקיימות, ייפתחו עד סוף 2009 שלוש חנויות נוספות ועוד חנות במהלך 2010. "המטרה שלנו היא להתייצב על 25 חנויות עצמאיות של קרוקס ולהגיע למצב לפיו 50% מהמכירות יהיו בחנויות שלנו ו-50% בסיטונאות". הורוביץ אומר כי למרות שאין כרגע מו"מ קונקרטי על מותג מסוים, בחברה בישראל שמו בסדר עדיפות גבוה קניית מותגים וחברות מהתחום. בנוסף, השיקה החברה מועדון חברים לפני שלושה חודשים שלדבריו מונה כבר 15 אלף לקוחות. "אנחנו רואים במיתון הזדמנות עסקית. בחורף הקרוב ולכל המאוחר בקיץ הבא נכניס את קולקציית האופנה וההלבשה התחתונה של קרוקס גם לישראל", הוא אומר.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מותג בהתאמה אישית ועונתית
אין ולא היו לי אף פעם נעלי קרוקס.סתם לא הסיגנון שלי. כשאני רואה אותם על אחרים-בהחלט נראה נח וססגוני הצלחה מסחררת של נעל. עם הזמן עמלו "הגדולים"ועיצבו מותג לתפארת בהתאמות לקיץ וחורף,קישטו ורישתו. מותג שמוכר את עצמו. שאפו.. איחולי הצלחה וצמיחה.
מפרגנת , רמת גן  |  19.07.09
לכל התגובות