כולם ידברו על זה: "זירת הצ'ט" מגיעה למשחקי ה-NBA
הפיתוח של הסטארט-אפ גיגיה מאפשר למשתמשי הרשתות החברתיות - ולא רק פייסבוק - לנהל שיחות צ'ט במקביל לצפייה בשידור חי המועבר באינטרנט. לאחרונה היא חתמה על שיתוף פעולה עם בעלת הזיכיון לשידורי משחקי ה-NBA, טרנר ספורטס
בעלת הזיכיון לשידורי ה-NBA בארה"ב, טרנר ספורטס, שכרה את שירותיה של חברת הסטארט-אפ גיגיה (Gigya), שנוסדה על ידי הישראלי אייל מגן. גיגיה מספקת פלטפורמה לניהול "זירת צ'אט" תוך כדי צפייה בשידור חי, והפיתוח שלה ישמש את טרנר בשידורי משחקי ליגת הכדורסל האמריקאית ומירוצי המכוניות של ליגת Nascar. "זירת הצ'אט" של גיגיה היא למעשה וידג'ט (יישום אחד המושתל במקביל בכמה אתרים) שנוסף לאתר המשדר, ובו יכולים מנויי הרשתות החברתיות השונות לנהל ביניהם שיחות במקביל לשידורים החיים ועל אותו המסך.
פייסבוק מאפשרת כבר תקופה ארוכה להוסיף וידג'ט דומה באתרים שונים, בשם "Facebook Connect". אחת הפעמים המפורסמות שהשתמשו באפשרות זו היתה בהשבעת נשיא ארה"ב אובמה באתר ה-CNN, וגם בארץ משתמשים באפשרות הזו, כך למשל אתר נענע10 איפשר למנויי פייסבוק לדון בצ'ט במקביל לשידור נאום קצב לפני כמה חודשים. אך בעוד שהאפשרות שמציעה פייסבוק מוגבלת למשתמשיה בלבד, גיגיה מאפשרת לבעלי אתרים לחבר גם את מנויי מייספייס, טוויטר, יאהו וגוגל, וכך להכפיל את מספר המשתתפים בצ'ט.
המודל העסקי של גיגיה מתבסס, כמקובל בתחום, על פרסומות: השירות מוצע ללא תשלום, אך גיגיה תספק לאתרים המשלבים את הטכנולוגיה שלה פרסומות שמותאמות לרשת החברתית של הגולש, וכך תגדיל את החשיפה לאותן פרסומות.
עוד לפני שפיתחה זירות צ'אט, היתה גיגיה ידועה בעיקר כמפתחת רשת להפצת וידג'טים המאפשרים למפרסמים לקבל נתונים על מידת החשיפה לפרסומות שלהם. בין לקוחותיה של גיגיה ניתן למצוא את קוקה קולה, MTV, ליווי'ס ועוד. על פי גיגיה, רשת הפרסום החדשנית שלה מגיעה ל-250 מיליון גולשים מדי חודש."הרשת לא שייכת רק למשתמשי פייסבוק"
שיתוף הפעולה בין גיגיה לזכיינית משחקי ה-NBA טרנר חושף נתונים מפתיעים על משתמשי הרשתות החברתיות: רוב משתתפי הצ'ט שהתנהל במקביל למשחקי ה-NBA היו משתמשי פייסבוק – כ-40%, אחוז דומה היוו משתמשי מייספייס, והרחק מאחוריהם משתמשי טוויטר – רק 12% ממשתתפי הצ'ט נרשמו אליו באמצעות חשבון הטוויטר שלהם. מבחינת נפח המסרים שהועלו לרשת, משתמשי מייספייס היו הפעילים ביותר ויצרו 53% מהמסרים שנשלחו. "הופתענו לגלות עד כמה משתמשי מייספייס תחרותיים", אמר אייל מגן, מנכ"ל גיגיה. "האינטרנט לא שייכת רק למשתמשי פייסבוק. למשתמשי מייספייס יש נוכחות חזקה והם גם מאוד תחרותיים מבחינת סך הקשרים והמסרים".העובדה שטוויטר הגיע למקום השלישי מבין הרשתות החברתיות אינה צריכה להפתיע את מי שעוקב אחר מגמות התעבורה ברשת. למרות הפרסום שזכה לו אתר המיקרו-בלוגינג לאחרונה, והצמיחה המהירה שחלה בעקבותיו, לרשת זו הרבה פחות משתמשים מאשר לפייסבוק או למייספייס – על פי נתוני חברת המחקר ComScore לאפריל, בטוויטר היו רשומים 17 מיליון משתמשים לעומת 71 מיליון במייספייס, ולעומת כ-250 מיליון משתמשים בפייסבוק, (על פי נתוני פייסבוק עצמה).
5 תגובות לכתיבת תגובה