אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוטוסטרדה של נתניהו: "הנסיעה בכביש 6 תסתיים בקריית שמונה" צילום: בלומברג

האוטוסטרדה של נתניהו: "הנסיעה בכביש 6 תסתיים בקריית שמונה"

רה"מ הכריז בטקס פתיחת הקטע הצפוני של הכביש, שמסתיים בכביש מס' 70, כי המדינה תדאג לבצע שינויים בוועדות התכנון והבנייה שיאפשרו את חיבורה של קריית שמונה ושל נהריה לכביש, באמצעות מערכת כבישים נוספים חדשים

20.07.2009, 17:33 | ליאור גוטמן

המדינה תשדרג את רשת הכבישים בצפון הארץ ותחבר אותם לכביש חוצה ישראל - כך הבטיח היום (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במעמד פתיחת חלקו הצפוני של כביש 6.

יו"ר חברת דרך ארץ, רוית בר-ניב, אמרה בטקס, שהחברה מקווה להמשיך בעבודות הרחבת הכביש בצפון ובדרום. בתשובה ענה נתניהו, שהמדינה תדאג לעשות את השינויים וההתאמות הנדרשים בוועדות התכנון והבנייה, כך שקריית שמונה ונהריה יחוברו ישירות לכביש 6 באמצעות כבישים, שייבנו על ידי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ).

"קירוב לפריפריה זה לא סיסמא, זה מתרחש כאן ועכשיו. אנו מאפשרים לכולם לחבור למרכז ובבת אחת מחוללים מהפכה, חברתית, דמוגרפית וכלכלית", אמר רה"מ.

אורכו של הקטע החדש 17 ק"מ והוא מתחיל במחלף עירון (כביש 65) ומסתיים במחלף עין תות (כביש 70). עם פתיחת הקטע הצפוני יעמוד לרשות הנהגים כביש מהיר באורך 140 ק"מ, אשר הכניסה הדרומית אליו היא במחלף מאחז.

על פי חברת דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל, פתיחת הקטע החדש הוקדמה בשמונה חודשים מהמתוכנן. עלות הקמתו נאמדת בכ-1.4 מיליארד שקל, מתוכן כ-500 מיליון במימון המדינה והשאר במימון הזכיינית. העבודות במקום, נמסר בשבוע שעבר מהזכיינית, הקפידו לשמור על תוואי הנוף, כמו גם על פגיעה מינימלית בבעלי החיים.

דרך ארץ מורכבת משלושה שותפים: שיכון ובינוי - 37.5%, אפריקה ישראל - 37.5% ו-Aecon המחזיקה גם היא ב-25%. עבודות ההקמה בוצעו באמצעות החברות דניה סיבוס וסולל בונה, שמשמשות כחברות הבת הקבלניות של בעלי המניות.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", עלות הנסיעה בקטע החדש נקבעה על 11.25 שקל, כפול ממחיר הנסיעה במקטעים אחרים של הכביש.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
הכביש שמוביל אותך עד לפקקים
ההרחבה מבורכת ואולי גם יגיע פעם לצפון ה"אמיתי" (בקצב של מע"צ זה יהיה בשנת 2050 וראש הממשלה אבנר נתניהו יחתוך את הסרט ויגיד שהוא תמיד היה בעד למרות שנולד 10 שנים אחרי שהתחילו לבנות...). א-ב-ל : א. הכביש עמוס באופן מסוכן (בתוספת הנהיגה המהירה והמטורפת של נהגי ישראל שנדבקים לפגוש שלך במהירות 140 קמ"ש ומהבהבים באורות לעקיפה ). ב. כבר היום מרחיבים למסלול שלישי בקטע המרכזי (תכנון מראש??). ג. נסיעה בשעות היום לוקחת 45 דקות מעירון לקסם (תגובה ל-10 : איך יצא לך שעה ו-45 דקות מנהריה למרכז הארץ ??? ) ועוד שעה ויותר מקסם למרכז תל אביב... בקיצור - רק רכבת , והרבה, ותדירות גבוהה ועצירה גם בתחנות הביניים ולא רק בנימינה, ואפשרות נורמלית להגיע מתחנת הרכבת למרכזי העסקים / בילוי בתוך הערים ...
תושב פריפריה מתוסכל , פרדס חנה  |  21.07.09
10.
שימשיך להתרחב
כל מי שמבלבל את המוח על העלות של הכביש וחוסר הפרגון על הפרויקט,פשוט אין לו מושג מה הוא מדבר.הקטע החדש משייך את הפריפרייה למרכז הארץ בנוחות ,זמינות וגישה לא נורמלית.ביום שהכביש יורחב לקטע הצפוני העתידי באיזור צ.אחיהוד תהייה אפשרות להגיע מאיזור נהריה לגוש דן בנסיעה של שעה 1 פחות או יותר (נסיעה היום שעה ו 45 דקות) ומיותר לציין איך זה ישפיע על ההתישבות בגליל והעומס מהכבישים ירד.אפילו באגד כבר הבינו את הפוטנציאל ובשעה טובה נפתח קו מהיר ממרכזית המפרץ לירושלים ולא רק מחוף הכרמל שעד היום כל הקווים לירושלים יצאו משם (סיוט לחיילים הצפונים).אז סוף סוף אפשר להגיד שעשו פרויקט מבורך בארץ שהלוואי שיורחב במהרה.אפשר קצת להסתכל על חצי הכוס המלאה לשם שינוי
אביתר , קריות  |  21.07.09
לכל התגובות