האוטוסטרדה של נתניהו: "הנסיעה בכביש 6 תסתיים בקריית שמונה"
רה"מ הכריז בטקס פתיחת הקטע הצפוני של הכביש, שמסתיים בכביש מס' 70, כי המדינה תדאג לבצע שינויים בוועדות התכנון והבנייה שיאפשרו את חיבורה של קריית שמונה ושל נהריה לכביש, באמצעות מערכת כבישים נוספים חדשים
המדינה תשדרג את רשת הכבישים בצפון הארץ ותחבר אותם לכביש חוצה ישראל - כך הבטיח היום (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במעמד פתיחת חלקו הצפוני של כביש 6.
יו"ר חברת דרך ארץ, רוית בר-ניב, אמרה בטקס, שהחברה מקווה להמשיך בעבודות הרחבת הכביש בצפון ובדרום. בתשובה ענה נתניהו, שהמדינה תדאג לעשות את השינויים וההתאמות הנדרשים בוועדות התכנון והבנייה, כך שקריית שמונה ונהריה יחוברו ישירות לכביש 6 באמצעות כבישים, שייבנו על ידי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ).
"קירוב לפריפריה זה לא סיסמא, זה מתרחש כאן ועכשיו. אנו מאפשרים לכולם לחבור למרכז ובבת אחת מחוללים מהפכה, חברתית, דמוגרפית וכלכלית", אמר רה"מ.
אורכו של הקטע החדש 17 ק"מ והוא מתחיל במחלף עירון (כביש 65) ומסתיים במחלף עין תות (כביש 70). עם פתיחת הקטע הצפוני יעמוד לרשות הנהגים כביש מהיר באורך 140 ק"מ, אשר הכניסה הדרומית אליו היא במחלף מאחז.
על פי חברת דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל, פתיחת הקטע החדש הוקדמה בשמונה חודשים מהמתוכנן. עלות הקמתו נאמדת בכ-1.4 מיליארד שקל, מתוכן כ-500 מיליון במימון המדינה והשאר במימון הזכיינית. העבודות במקום, נמסר בשבוע שעבר מהזכיינית, הקפידו לשמור על תוואי הנוף, כמו גם על פגיעה מינימלית בבעלי החיים.דרך ארץ מורכבת משלושה שותפים: שיכון ובינוי - 37.5%, אפריקה ישראל - 37.5% ו-Aecon המחזיקה גם היא ב-25%. עבודות ההקמה בוצעו באמצעות החברות דניה סיבוס וסולל בונה, שמשמשות כחברות הבת הקבלניות של בעלי המניות.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", עלות הנסיעה בקטע החדש נקבעה על 11.25 שקל, כפול ממחיר הנסיעה במקטעים אחרים של הכביש.
11 תגובות לכתיבת תגובה