אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המאבק על תשומת ליבו של הצרכן צילום: יוחנן ערבות

המאבק על תשומת ליבו של הצרכן

מומחים טוענים כי לקוח מקדיש 4 שניות בלבד לבחירת מוצר מהמדף. במסגרת הזמן הזו מופעלים אין ספור חושים שגורמים לנו לבחור דווקא מוצר אחד על פני רעהו

23.07.2009, 10:57 | ד"ר יוחנן ערבות

כדי שצרכן יעדיף מוצר אחד על פני מתחרהו, מתקיים מאבק יומיומי על תשומת ליבו. אם זה באמצעות חוש השמיעה, המראה או תת המודע, כל השיטות כשרות. ואולם, בסיכומו של דבר, הבחירה מתבצעת כהרף עין. מומחים טוענים כי לקוח מקדיש כ-4 שניות בלבד לבחירת מוצר מהמדף.

גם במקרה זה יש הבדל בין תהליך הבחירה הנשי לבין הגברי, בין ילדים למבוגרים ואפילו בין לקוחות שבעים לרעבים.

חלומו של כל יצרן הוא ליצור אריזה שתהווה "רמזור אדום" ללקוח, כך שהוא ייעצר ליד המדף הנכון ותגרום לו לו יותר מאשר להביט בה במבט חטוף.

למרות היותי עוור צבעים, גם אני מצליח, לזהות "רמזור אדום" שכזה. אמנם אני לא צרכן אלכוהולי טיפוסי, אבל אפילו אני לא יכולתי לעצור את ידי מלקחת את בקבוק הברנדי הנ"ל, אותו מצאתי בשוק הפישפשים בפריז.

בהתחלה חשבתי שמדובר בפגם בייצור או בענתיקה ששווה להשקיע עבורה, אבל אחרי שרכשתי אחד (במחיר זול יחסית), ראיתי עוד בקבוקים עם אותה עקמומיות גם בחנויות אחרות.

אז איך יוצרים בולטות על המדף?

צבע: הדוגמה הבולטת היא בהשקת יוגורט יופלה בו נבחר צבע אדום בכוונה שהשתלט על המדף וגרם לו לבלוט על פני יוגרטים אחרים שאריזתם לבנה בדרך כלל.

העמדה: להעמיד את המוצר בצורה שונה במדף כמו "קטשופ על הראש" של אסם המוצב על המדף "הפוך".

צורה: אריזה חריגה בולטת על פני האריזות הקונבציונליות.

תובנות

1. אריזה נכונה תמיד תמצא את הלקוח.

2. גם עקום לפעמים הרבה יותר ישר מישר.

3. המחיר ששלמתי על הבקבוק "העתיק", נצור בליבי לעד. (במיוחד אחרי שגיליתי כי בחנויות אחרות המחיר היה נמוך בהרבה).

הכותב הוא מומחה לאריזות וסמנכ"ל פיתוח בצ.ל.פ תעשיות

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
"עקום" - זה סיכון!!!
בזמנו ייצרו בקבוקים ואריזות אחרות בעבודת יד - מכאן שהיו גם "פספוסים". אריזה "לא תקנית" - עקומה וכיוצא בזה - עלולה , בימינו אנו , ליצור רושם אצל הלקוח שהמוצר ותוכנו הם באיכות ירודה...! לעומת זאת : אריזה "יצירתית" - אכן יכולה למשוך את תשומת לב הלקוח .לדוגמא : שקית השוקו עם "שפיץ" שאפשר לנשוך ולשתות...נדמה לי שזה של "יטבתה"... העובדה ששילמת מחיר יקר לבקבוק מוכיחה שגם המומחים נופלים בפח... בזמנו עמדתי לקנות "מנורת לוקס" הפועלת על נפט בשוק הפשפשים ביפו ומטעמים טכניים כשלתי (לא היה לי אז מספיק כסף )- בדרך לאוטובוס ראיתי בחנות לחומרי בניין ברח' אילת את אותה המנורה בשליש המחיר...
ראובן , צפון  |  25.07.09
7.
כתבה בחדשות
לדר' ערבות שלום, לא מזמן ראיתי בחדשות כתבה על נושא האריזה. הכתבה התמקדה בנושא המחירים ושלא להפתעתינו התגלה בסוף הכתבה כי סל המוצרים בעלי האריזות המושקעות היו יקרות יותר מאשר אותו סל מוצרים עם אותו סוג המוצרים מאותו היצרן ובאותו הסניף. אז יבוא הצרכן הנבון וישאל אם אני מקבל את אותו מוצר רק באריזה שונה, ואלוהים ישמור זה אותו יצרן, למה שאותו צרכן ישלם על האריזה ? ובנוגע ליופלה אני לא חושב שההיתי קונה עם זה לא היה טעים לי, לא משנה באיזה צבע הוא היה ואפילו אם הוא המוצר היחידי על המדף.
ש.א. , אשדוד  |  24.07.09
6.
הטוב הרע והמכוער
במקרה הזה העקום הוא מיוחד, אבל לא לשכוח שגם מכוער הוא מיוחד. לא הבנתי מה התכוון כותב 2, אבל רק בזכות הנשים אתם הגברים מצליחים. אם לגברים חשוב התוכן אז למה הם מסתכלים ומתחילים רק עם החתיכות ואותנו "העקומות" החינמיות משאירים בצד? עד מתי הרזות, מושתלות החזה והצבועות יחגגו? יחי המוערות המושלמות
שרון , מושב אמונים  |  24.07.09
לכל התגובות