אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט-אפ קונטרה גייס 15.5 מיליון דולר - ויצרף 20 עובדים חדשים צילום: בועז אופנהיים

הסטארט-אפ קונטרה גייס 15.5 מיליון דולר - ויצרף 20 עובדים חדשים

החברה, המפתחת כלי פרסום באינטרנט, הכניסה בשנה האחרונה כ-40 מיליון דולר ואף הגיעה לראשונה לרווחיות, אך היא ממשיכה בגיוסי ההון. בסבב הנוכחי השתתפו המשקיעים הקיימים בחברה, סקויה כרמל וטנאיה

23.07.2009, 12:47 | אסף גלעד

חברת האינטרנט הישראלית קונטרה (Kontera) מתכוונת לגייס עד 20 עובדים בחודשים הקרובים, בעקבות גיוס הון של 15.5 מיליון דולר שעליו הודיעה הלילה. כיום מועסקים בחברה 110 עובדים, 50 מהם במרכז הפיתוח שבהרצליה. גיוס זה הוא הסבב השלישי של קונטרה, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים של החברה - הקרנות סקויה, כרמל וטנאיה.

קונטרה כבר גייסה 18.3 מיליון דולר לפני כשנתיים, הון שהספיק לה להכניס 40-35 מיליון דולר בשנה האחרונה, על פי ההערכות. מאז תחילת 2009 הגיעה החברה לראשונה לרווחיות, כך שהגיוס הנוכחי מעלה תמיהה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה אינה מתכוונת להשתמש בכסף שגויס בטווח הקרוב, והוא נועד להגדיל את קופת המזומנים שלה לקראת צמיחה אפשרית - ואולי אפילו לשם רכישה קטנה בטווח הארוך. הגיוס נועד להשאיר את החברות בידיהן של הקרנות שהשקיעו בה, ובכך למעשה מוותרת קונטרה על האפשרות להירכש בעצמה בטווח המיידי. בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת, אין לחברה כל כוונה ללכת להנפקה.

קונטרה, שהוקמה ב־2003, מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת לנתח טקסטים בזמן אמת, לאתר מילות מפתח ולחברן אוטומטית לפרסומות רלבנטיות, המוצגות כלינקים ממומנים בתוך הטקסט. מנכ"ל החברה הוא יואב שחם. בעקבות ההצלחה העצומה של גוגל נהפך תחום הפרסום הטקסטואלי שבו פעילה קונטרה לאחד הבוערים באינטרנט. במאי האחרון דירגה חברת המחקר קומסקור (comScore) את קונטרה במקום החמישי ברשימת החברות הצומחות בתחום הפרסום באינטרנט.

תגיות