אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאהו משדרגת את שירות הדואר שלה: רוכשת את Xoopit

יאהו משדרגת את שירות הדואר שלה: רוכשת את Xoopit

Xoopit, המפתחת תוסף המאפשר לנהל ולשתף תמונות ואובייקטים אחרים בתיבת הדואר, נמכרה תמורת כ-20 מיליון דולר. על פי פרסומי החברות, התמיכה בג'ימייל תימשך לעת עתה

23.07.2009, 14:47 | אבנר קשתן

ענקית האינטרנט יאהו אישרה אתמול (ד') את השמועות כי היא רוכשת את חברת Xoopit, ובכוונתה לשלב את המוצר בשירות הדואר שלה, Yahoo Mail. על פי בלוג הטכנולוגיה All Things Digital, שחשף את הרכישה, החברה תימכר תמורת כ-20 מיליון דולר. 

המוצר, שכיום ניתן להורדה כתוסף לדפדפן פיירפוקס, מנתח את תוכן תיבת הדואר ושולף ממנו תמונות, סרטונים וקישורים, ובונה גלריה המאפשרת ניווט נוח ושיתוף תוכני מדיה עם משתמשים אחרים. התוסף גם עוקב אחר קישורים לאתרים חיצוניים כגון פליקר, יוטוב או פיקאסה. החברה הוקמה בשנת 2006 על ידי עובדי מיקרוסופט לשעבר, והמוצר הראשון שלה היה תוסף לניהול תמונות בשירות ג'ימייל של גוגל. ההון הראשוני הורכב מכ-1.5 מיליון דולר בהשקעות ראשוניות, ו-5 מיליון דולר נוספים שגייסה החברה באפריל 2008.

בדצמבר 2008, כשפתחה יאהו את שירות הדואר שלה למפתחי אפליקציות חיצוניים, הורחב השירות של Xoopit ואיפשר תמיכה גם ב-Yahoo Mail. מאז שהושק, Xoopit היה התוסף הפופולרי ביותר ל-Yahoo Mail.

שירות Yahoo Mail הוא שירות הדואר המקוון (webmail) הגדול ביותר בארה"ב. במקום השני נמצא Live Hotmail של חברת מיקרוסופט, שאינו נתמך על ידי Xoopit, ורק לאחריהם ניצב שירות הדואר האלקטרוני של גוגל, ג'ימייל. כך על פי נתוני חברת המחקר hitwise. נציגי החברות הבהירו בפרסומים כי התוסף לשירות ג'ימייל ימשיך להיתמך לעת עתה, אך הם אינם מקבלים רישומים של משתמשים חדשים.

סמנכ"ל האפליקציות של יאהו, בריאן לאמקין, כתב בהודעה בבלוג של החברה: "לכל משתמשי Xoopit על גבי ג'ימייל שחיפשו תירוץ לעבור ל-Yahoo Mail - זו ההזדמנות. אנחנו נמשיך לתמוך, בינתיים, בתוסף הקיים לג'ימייל".

תגיות